אונקולוגיה

התועלת של טיפול אדג’וונטי ב-Nivolumab בחולים עם מלנומה בשלב II (מתוך הודעת BMS )

מנתונים חדשים עולה כי טיפול אדג’וונטי ב-Nivolumab (אופדיבו), מעכב PD-1, עשוי להביא להארכת הישרדות ללא-הישנות בהשוואה לפלסבו בחולים עם מלנומה בשלב IIB או IIC.

 הטיפול ב-Nivolumab מאושר בארצות הברית למספר התוויות אונקולוגיות, כולל חולים ספציפיים עם מלנומה, סרטן ריאות מסוג NSCLC, סרטן כליות, מחלת הודג’קין וממאירויות אחרות.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם מלנומה בשלב IIB/IIC מצויים בסיכון גבוה להישנות מחלה, כאשר כשליש מהחולים עם מחלה בשלב IIB וכמחצית מאלו בשלב IIC צפויים להישנות בתוך חמש שנים מהניתוח.

 מחקר CheckMate-76K הינו מחקר אקראי בשלב 3, אשר כלל חולים לאחר הסרה מלאה של מלנומה בשלב IIB/IIC. החוקרים חילקו את המשתתפים במחקר לקבלת פלסבו או טיפול אדג’וונטי ב-Nivolumab במינון של 480 מ”ג כל ארבעה שבועות למשך עד 12 חודשים.

 התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי הישרדות ללא-הישנות. תוצאים משניים כללו הישרדות כוללת, הישרדות ללא גרורות מרוחקות, הישרדות ללא-התקדמות מחלה תחת קו הטיפול הבא ובטיחות הטיפול.

 מניתוח ביניים עלה כי Nivolumab הדגים שיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית בשיעורי הישרדות ללא-הישנות.

 במהלך המחקר לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות.

 טיפול ב-Nivolumab בשלבים מוקדמים של ממאירות, כאשר מערכת החיסון עשויה להגיב טוב יותר לטיפול, עשוי לסייע במניעת הישנות. ממצאי המחקר מהווים התקדמות משמעותית בטיפול בחולים עם מלנומה בשלב IIB/IIC.  התוצאות המלאות של מחקר CheckMate-76K יוצגו באחד הכנסים הרפואיים ויועברו לרשויות הבקרה.

 

מתוך הודעת BMS

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה