אונקולוגיה

חולים עם ממאירויות המטולוגיות בסיכון מוגבר לתחלואה חמורה עקב נגיף הקורונה גם לאחר חיסון כנגד הזיהום (Blood)

בחולים עם ממאירויות המטולוגיות סיכון מוגבר לתחלואה חמורה ומסכנת-חיים עקב זיהום בנגיף הקורונה, בהשוואה לנבדקים בריאים, כאשר חולים אלו לא תמיד זכו להגנה אופטימאלית מהחיסון כנגד הנגיף, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Blood. עם זאת, החוקרים זיהו ירידה משמעותית בשיעורי התמותה בחולים אלו לאחר פיתוח חיסונים כנגד נגיף הקורונה.

החוקרים ביקשו לתאר את האפידמיולוגיה, גורמי הסיכון ושיעורי התמותה בחולים עם ממאירויות המטולוגיות במאגר EPICOVIDEHA, מאגר מבוסס-אינטרנט הכולל את כל המקרים של COVID-19 במבוגרים עם ממאירויות המטולוגיות.

הסקירה כללה נתונים אודות 113 חולים (61.1% גברים; 85.8% מעל גיל 50 שנים) אשר פיתחו COVID-19 לאחר חיסון מלא או חלקי כנגד הנגיף בין תחילת ינואר ועד סוף אוגוסט השנה. כ-80% מהחולים אובחנו עם ממאירויות לימפורוליפרטיביות, 77.8% קיבלו שתי מנות חיסון כנגד נגיף הקורונה ו-77% קיבלו את החיסון לפחות 14 ימים לפני הזיהום.

מהנתונים עולה כי 79 חולים פיתחו מחלה חמורה או קריטית, כולל 75 חולים (66.4%) שנדרשו לאשפוז. מבין החולים המאושפזים, 16 חולים (21.3%) אושפזו ביחידת טיפול נמרץ, כולל 10 שנדרשו להנשמה מלאכותית.

החוקרים מדווחים כי שיעור התמותה הכוללת עמדו על 12.4% (14 חולים) לאחר מעקב של 30 ימים מהאבחנה של COVID-19 וכל החולים הללו, פרט לאחד, הלכו לעולמם עקב COVID-19.

מניתוח רב-משתני עלה כי רק גיל נקשר באפן בלתי-תלוי עם הסיכון לתמותה בקרב חולים מחוסנים (יחס סיכון של 1.05).

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם ממאירויות המטולוגיות סיכון מוגבר להתפתחות מחלה חמורה ומסכנת חיים על-רקע זיהום בנגיף הקורונה וכי הם לא זוכים להגנה אופטימאלית מהחיסונים. עם זאת, לאחר הפצת החיסונים כנגד הנגיף תועדה ירידה משמעותית בשיעורי התמותה באוכלוסיה זו.

Blood Dec 23, 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה