אונקולוגיה

השפעת דפוסי השינה בנערות ובבגרות על המצב הבריאותי (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-31 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies, עולה כי הן משך שינה קצר והן משך שינה ארוך מגיל ההתבגרות קשורים עם בריאות נפשית ופיזיולוגית ירודה בבגרות. מתבגרים עם דפוס שינה קצרה פגיעים במיוחד להפרעות פסיכיאטריות בבגרות צעירה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את דפוסי השינה לאורך כ-16 שנים ב-3,118 משתתפים בשני מחקרים אורכיים. המשתתפים היו בגילאי 0-17 שנים בתחילת המחקר ודיווחו על משך השינה עד שש פעמים במהלך תקופת המחקר.

בעוד ש-72% מהמשתתפים במחקר הקפידו על משך שינה בריא לאורך הזמן, כ-19% לא הקפידו על מינימום של שבע שעות שינה בלילה, בעוד ש-9% שנו למעלה משבע שעות לאורך הזמן.

בהשוואה למשך שינה ממוצע, הן משך שינה קצר והן משך שינה ארוך לוו בסיכוי גבוה יותר לדיווח-עצמי על מצב בריאות ירוד או סביר, כמו גם שכיחות גבוהה יותר של הפרעות פסיכיאטריות בבגרות.

בהשוואה למשך שינה ממוצע, משך שינה קצר (אך לא משך שינה  ארוך) לווה בסיכוי מוגבר ללחץ דם גבוה (יחס סיכויים של 1.81), מצוקה רבה יותר ובריאות נפשית גרועה יותר.

החוקרים כותבים כי לא מפתיע לגלות כי משך שינה קצר מלווה בלחץ דם גבוה. שינה הינה מרכיב חיוני בירידת לחץ דם לילית, לה חשיבות באיזון לחץ דם במהלך היום.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה