אונקולוגיה

הערכת היעילות של אנטגוניסט לקולטן NK1 בחולים תחת טיפול ב-Carboplatin (מתוך Support Care Cancer.)

במאמר שפורסם בכתב העת Supportive Care in Cancer מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש מהם עולה כי שיעורי למשטרי טיפול ב-NEPA, משלב נוגד-בחילה הכולל Netupitant, אנטגוניסט לקולטן NK1, ו-Palonosetron, וטיפול ב-Aprepitant היו דומים ועקביים לתוצאות שעלו ממחקרים קודמים להערכת התרומה של תוספת אנטגוניסט לקולטן ל-NK1 בחולים תחת טיפול ב-Carboplatin.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות לטיפול נוגד-בחילה אינן עקביות באשר למקומו של אנטגוניסט לקולטן ל-NK1 עם אנטגוניסט לקולטן 5HT3 ו-Dexamethasone בחולים תחת טיפול ב-Carboplatin. חולים המטופלים ב-Cisplatin מטופלים באופן שגרתי במשטר הכולל אנטגוניסט לקולטן ל-NK1 כאשר 14-22% נהנים מהשפעה נוגדת-בחילה של הטיפול, בהשוואה למשלב שאינו כולל אנטגוניסט לקולטן ל-NK1. מחקרים שפורסמו לאחרונה הציעו תועלת דומה בחולים תחת טיפול ב-Carboplatin.

מדגם המחקר כלל 169 חולים (145 תחת משלב NEPA עם Dexamethasone; 51 חולים תחת Aprepitant עם Paolonosetron ו-Dexamethasone) תחת טיפול ב-Carboplatin. מדובר במחקר בינלאומי, כפל-סמיות, אקראי, בשלב 3. החוקרים בחנו את שיעורי התגובה המלאה (העדר הקאות/טיפול הצלה) והעדר בחילות משמעותיות.

מהתואצות עולה כי שיעורי התגובה המלאה הכוללים במחזורים 1-4 (0-120 שעות) היו דומים עם משלב NEPA (80, 91, 92 ו-93%) ו-Aprepitant (82, 88, 88 ו-90%). שיעור המטופלים ללא בחילות משמעותיות היה גם כן דומה (84-96% עם משלב NEPA, 82-90% עם Aprepitant).

החוקרים כותבים כי לאור הממצאים, על מומחיםלשקול מתן טיפול משולש, הכולל אנטגוניסט לקולטן ל-NK1 להקלה על בחילות בחולים תחת טיפול ב-Carboplatin.

Support Care Cancer. 2016 Jun 22

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה