אונקולוגיה

אפליקציה רפואית עשויה להביא לשיפור הישרדותי של חולי סרטן ריאות (מתוך כנס ה-ASCO)

אפליקציה רפואית המזכירה לחולי סרטן ריאות להשלים יומן תסמיני שבועי במכשיר החכם, טאבלט או מחשב, הובילה לשיפור ההישרדות הכוללת בשבעה חודשים, בהשוואה למעקב סטנדרטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3, שהוצגו במהלך כנס ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology).

במסגרת המחקר הרב-מרכזי 60 חולים השתמשו באפליקציה בשם Moovcare ו-61 חולים (קבוצת הביקורת) קיבלו טיפול סטנדרטי, שכלל הערכה קלינית שגרתית עם בדיקת CT כל 3-6 חודשים, או בהתאם להחלטת הרופאים. האפליקציה דורשת שהמטופלים יעריכו את עצמם על-בסיס שבועי לפי 12 מדדים שונים, כולל אסתניה, שיעול, קוצר נשימה ואנורקסיה.

חציון ההישרדות הכוללת היה טוב יותר בקבוצת האפליקציה, בהשוואה לקבוצת הביקורת (19 לעומת 12 חודשים). הבדל זה תורגם לירידה של 67% בסיכון היחסי לתמותה.

שיעורי ההישרדות הכוללת לאחר שנה אחת היו טובים יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (75% לעומת 49%); התועלת האבסולוטית עמדה על 26%. תועלת זו הושגה למרות העובדה שהמחקר הופסק מוקדם לאחר ניתו הביניים לאחר תשעה חודשים בשל תועלת חיובית, והחולים בקבוצת הביקורת חצו לקבוצת ההתערבות.

בעת ההישנות, שיעור גבוה יותר של חולים בקבוצת ההתערבות קיבלו טיפול אופטימאלי (74% לעומת 33%), אך אין פירוט של הטיפולים שניתנו לחולים.

האפליקציה, או טכנולוגיה דומה, עשויה להיות הכי טובה במקרים של משאבים מוגבלים ומרפאות קטנות.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה