אונקולוגיה

מילה של יילודים אינה מפחיתה רגישות מקומית באיבר המין בגברים (J Urol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Urology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי אין הבדל ברגישות בחלקים שונים של הפין בין גברים נימולים ולא-נימולים, בתגובה לגירוי זהה.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את רגישות הפין בגברים מבוגרים על-בסיס השוואת תפקוד עצב פריפרי באזור הפין סביב אזור המילה.

מדגם המחקר כלל 62 גברים (גילאי 18-37 שנים), מתוכם 30 גברים נימולים ו-32 לא-נימולים. פרוטוקולי הערכת רגישות כמותית שימשו להערכת סף מגע וכאב וכן סף תרמי באתר בקרה (אמה) ו-3-4 אתרים בפין (קצה הפין, אמצע גוף הפין, אזור בין החלק הפרוקסימאלי ואמצע גוף הפין והעורלה).

החוקרים מדווחים כי רגישות הפין לא הייתה שונה בין גברים נימולים ולא-נימולים עם כל סוג גירוי או אתר בפין. העורלה של גברים לא-נימולים הייתה רגישה יותר לגירוי מגע, בהשוואה לאתרים אחרים בפין, אך ממצא זה לא תואר עם גירויים אחרים (כאשר הרגישות של העורלה הייתה דומה לאתרים אחרים שנבחנו).

מהממצאים עולה כי למילה השלכות ארוכות טווח מינימאליות על הרגישות של הפין, כתוצאה מחתך ניתוחי של העורלה במהלך מילה של יילודים. בנוסף, המחקר קורא תיגר על מחקר קודם שהציע כי העורלה היא החלק הכי רגיש באיבר המין של מבוגרים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

J Urol. Published online December 24, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה