אונקולוגיה

איגוד ה-USPSTF ממליץ על טיפול יומי באספירין למניעת מחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות (מתוך המלצות ה-USPSTF)

בטיוטת המלצות מטעם ה-USPSTF ממליצים המומחים כי מבוגרים בגילאי 50-69 שנים יקפידו על טיפול יומי במינון נמוך של אספירין לפחות למשך עשר שנים, להפחתת הסיוכן למחלות לב וכלי דם וסרטן מעי גס ורקטום. ההמלצות, שפורסמו במהלך חודש ספטמבר, מצטרפות לסדרת הנחיות המציעות טיפול באספירין במינון נמוך למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם.

עם זאת, זוהי הפעם הראשונה בה ארגון רפואי גדול בארצות הברית ממליץ על אספירין כמניעה ראשונית של סרטן מעי גס ורקטום במבוגרים בסיכון ממוצע. איגוד ה-American Cancer Society המליץ כנגד אספירין כטיפול למניעת סרטן מעי גס ורקטום.

ההמלצה מטעם ה-USPSTF היא למבוגרים בגילאי 50-59 שנים ליטול אספירין במינון נמוך למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם וסרטן מעי גס ורקטום. הם מסבירים כי נדרש סיכון של 10% ומעלה למחלות לב וכלי דם, ללא סיכון מוגבר לדימום, עם תוחלת חיים צפויה של לפחות עשר שנים ונכונות ליטול אספירין במינון נמוך למשך לפחות עשר שנים.

במבוגרים בגילאי 60-69 שנים, ההחלטה על טיפול באספירין במינון נמוך באלו בסיכון למחלות לב וכלי דם בתוך עשר שנים של מעל 10% תתקבל על-בסיס פרטני.

בשתי קבוצות הגיל, המומחים מסכמים וכותבים כי ישנה ודאות מתונה לפיה קיימת תועלת לטיפול באספירין, בהשוואה לסיכון לנזקים בדרגה קלה עד בינונית, כולל דימום ממערכת העיכול ואירוע מוחי המורגי.

במבוגרים מתחת לגיל 50 שנים ואלו מעל גיל 70 שנים, המומחים מסבירים כי אין מספיק עדויות לאיזון פוטנציאל הסיכונים אל מול התועלת של טיפול באספירין למניעת מחלות לב וכלי דם וסרטן מעי גס ורקטום.

בסיכומו של דבר, נראה כי הטיפול באספירין מפחית את הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום בהיקף של 26-40%, עם לפחות 5-10 שנות שימוש הנדרשות בכדי להביא לירידה בסיכון. מאחר ובחולים עם תוחלת חיים קצרה צפויה תועלת פחותה מטיפול ממושך באספירין, ההמלצה קובעת כי הסבירות הגדולה ביותר לתועלת של הטיפול היא עם התחלת נטילת התרופה בגילאי 50-59 שנים.

עם זאת, הטיפול באספירין כרוך גם בסיכון מוגבר לדימומים ממערכת העיכול ואירועים מוחיים המורגיים. הסיכון הנ”ל נמוך במבוגרים בגילאי 59 שנים וצעירים יותר, בינוני באלו בגילאי 60-69, אך לא ניתן לקבוע את הסיכון במבוגרים בגילאי 70 שנים ומעלה. המומחים מסבירים כי הנזקים האפשריים משמעותיים וכי התועלת במונחים של סרטן מעי גס ורקטום הם נמוכים בקבוצת גיל זו.

מתוך המלצות ה-USPSTF

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה