אונקולוגיה

האם הרעש בחדר מיון משפיע על תוצאות משימות קוגניטיביות? (Emerg Med J.)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Emergency Medicine Journal עולה כי התפקוד הקוגניטיבי של אנשי צוות רפואי העובדים בסביבה רועשת, דוגמת חדר המיון, אינו נפגע משמעותית, אך עבודה בסביבה רועשת מלווה בתחושות דחק.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אנשי צוות רפואי, העובדים בחדרי מיון נחשפים לעיתים קרובות לסביבה רועשת. הם קבעו אם קיים הבדל בתוצאות משימות קוגניטיביות בקרב אנשי צוות רפואי בזמן תהליכי קבלת החלטות בסביבה שקטה לעומת סביבה רועשת ולבחון את ההתנסות הסובייקטיבית של המשתתפים בכל הנוגע לתפקוד בסביבה רועשת.

מדובר במחקר פרוספקטיבי שנערך בשלושה בתי חולים אוניברסיטאיים ביוהנסבורג, דרום אפריקה. 41 רופאים המעורבים בטיפול הדחוף בחולים השיבו לשש שאלות רפואיות במהלך שלושים דקות. כל רופא השלים מחצית מהשאלות בזמן חשיפה לרעש סביבתי והשיב על יתר השאלות בזמן רעש רקע מוקלט של סביבת המיון הרועשת. השאלות הושלמו לסירוגין בסביבה שקטה ורועשת: מחצית מהרופאים השיבו לשאלות אי-זוגיות בסביבה רועשת ומחצית השיבו לשאלות הזוגיות בסביבה רועשת. כל שאלה זכתה לדירוג של עד 10 נקודות וכן תועד הזמן הנדרש עד למענה על השאלה.

חציון ציוני התוצאות בסביבה שקטה ורועשת עמדו על 18.5/30 ו-20/30 (p=0.2), בהתאמה; הזמן עד להשלמת המבחן היה ארוך יותר משמעותית בסביבה שקטה (836 שניות לעומת 819 שניות בסביבה רועשת, P=0.006). למרות שלא תועד הבדל מובהק סטטיסטית בהשלמת המשימה, 65% מהרופאים דיווחו כי הרעש הפריע להם ו-88% דיווחו על דרגת דחק מסוימת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התפקוד המנטאלי נשמר בסביבה רועשת, אך החשיפה לרעש מלווה בדרגת דחק משמעותית.

Emerg Med J. 2015;32(6):468-473

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה