אונקולוגיה

האם טיפול ADT לסרטן ערמונית מעלה את הסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי? (European Urology)

במאמר שפורסם בכתב העת European Urology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין טיפול ADT (Androgen Deprivation Therapy) ובין עליה של 84% בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי, כאשר העליה בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי גבוה עם מרבית סוגי הטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים תצפיתיים בחנו את הקשר בין ADT ובין תרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם ממאירות של הערמונית. כעת מטרתם הייתה לבחון אם טיפולי ADT שונים בחולים עם סרטן ערמונית מלווים בהיארעות מוגברת של תרומבואמבוליזם ורידי.

מדובר במחקר עוקבה מבוסס-אוכלוסיה, שהתבסס על נתוני UK Clinical Practice Research Datalink וכלל גברים עם אבחנה חדשה של סרטן ערמונית, בתקופה שבין 1 באפריל, 1998, ועד 31 במרץ, 2014.

ניתוח סטסטיסטי שימש להערכת יחסי הסיכון המתוקנים לאשפוז עקב תרומבואמבוליזם ורידי על-רקע טיפול ADT בהווה ובעבר, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול זה. ניתוח משני שימש להערכת הסיכון עם טיפול נוכחי בסוגי ADT ספציפיים.

מדגם המחקר כלל 21,729 חולים, מתוכם 609 אושפזו בשל תרומבואמבוליזם ורידי במהלך המעקב. טיפול ADT בהווה לווה בעליה של 84% בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי (שיעורי היארעות של 10.1 לעומת 4.8 מקרים ל-1,000 שנות-אדם; יחס סיכון של 1.84), אך לא תועד קשר עם טיפול קודם (יחס סיכון של 1.07). בניתוח משני מצאו החוקרים כי מרבית סוגי הטיפול ב-ADT לוו בסיכון גבוה לתרומבואמבוליזם ורידי.

European Urology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה