אונקולוגיה

בדיקת DW-MRI עדיפה על בדיקת PET-CT להערכת התגובה של גרורות בכבד לטיפול רדיו-אמבוליזציה (Invest Radiol)

מנתונים חדשים מגרמניה, שפורסמו בכתב העת Investigative Radiology, עולה כי בדיקת DW-MRI (Diffusion-Weighted MRI) עדיפה על בדיקת PET/CT בהערכת התגובה המוקדמת של גרורות כבדיות לטיפול רדיו-אמבוליזציה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נתונים קודמים הוכיחו כי בדיקת PET/CT מסייעת בהערכת התגובה של רקמות לטיפול מקומי, כולל רדיו-אמבוליזציה. כעת הם ביקשו להשוות את הערכת התגובה באמצעות בדיקת DW-MRI לעומת PET/CT ב-35 חולים עם 105 גרורות כבדיות, לאחר טיפולי רדיו-אמבוליזציה ומעקב קליני והדמייתי.

בדיקות CT ו-MRI לא הדגימו שינויים משמעותיים בגודל או במראה הגידול בהשוואת המצב לפני הטיפול ולאחריו. בדיקת PET/CT הדגימה ירידה ב-SUVmax (Standardized Uptake Value) של לפחות 30%, שהוגדרה כתגובה חיובית, ב-17 מבין 35 חולים (49%). ארבעה חולים לא היו זמינים להערכה (11%) וב-14 חולים (40%) נקבע כי לא הייתה תגובה לטיפול.

בדיקת DW-MRI סיווגה 66% מהחולים כמגיבים לטיפול ו-34% כלא מגיבים לטיפול. על-בסיס המעקב הקליני והדמייתית, לבדיקת DW-MRI ערך מנבא חיובי של 96% לתגובה, בהשוואה לערך מנבא חיובי של 88% עם בדיקת PET/CT. הערך המנבא השלילי של בדיקת DW-MRI עמד על 92% ועם בדיקת PET/CT עמד על 56%.

הרגישות להדגמת תגובה לטיפול רדיו-אמבוליזציה הייתה גבוהה הרבה יותר עם DW-MRI בהשוואה ל-PET/CT (96% לעומת 65%, p<0.02).

יתרון נוסף של בדיקת DW-MRI נוגע לזמינותו בהשוואה ל-PET/CT, ובמידה וניתן יהיה להתבסס על פרוטוקול סקירה מקוצר, אזי הבדיקה בהחלט תהיה קלה יותר לחולים, בהשוואה לבדיקת PET/CT.

Invest Radiol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה