אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לשילוב חימום שלפוחית עם טיפול כימותרפי כנגד ממאירות שלפוחית השתן (מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-AUA)

כימו-היפרתרמיה, גישת טיפול המשלבת חימום של שלפוחית השתן עם כימותרפיה הניתנת לתוך שלפוחית השתן, הינה גישה יעילה יותר לטיפול בסרטן שלפוחית השתן בסיכון גבוה, שאינו פולש לשריר, בהשוואה לטיפול מסורתי ב-BCG (Bacillus Calmette-Guerin), כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3, שפורסמו במהלך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-European Association of Urology.

החוקרים מאמינים כי ניתן להציע טיפול זה לעיתים קרובות יותר לאוכלוסית חולים זו, בעיקר לאור המחסור העולמי ב-BCG, שהוביל לדילמה טיפולית.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על מכשיר Synergo לחימום דופן שלפוחית השתן ל-42 מעלות צלזיוס.

מדגם המחקר כלל 142 חולים, שגויסו מ-11 מרכזים באירופה וישראל בין השנים 2002-2012. המשתתפים חולקו באקראי לאחד משני טיפולים למשך תקופה של 12 חודשים. בקבוצת ההתערבות, שכללה כימו-היפרתרמיה, ניתנו שישה טיפולים שבועיים שכללו חימום של השלפוחית ולאחר מכן מתן Mitomycin במינון 20 מ”ג לתוך השלפוחית ושישה טיפולי אחזקה. בקבוצת הטיפול ב-BCG החולים טופלו בשישה טיפולים שבועיים של BCG ותשעה טיפולי אחזקה.

מניתוח לפי כוונה לטפל עלה כי שיעורי ההישרדות ללא-הישנות לאחר 24 חודשים, שהוגדרו כתוצא העיקרי של המחקר, היו טובים יותר בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי (80% עם כימו-היפרתרמיה לעומת 66% עם BCG, p=0.0694). מניתוח לפי-פרוטוקול עלה כי ההבדל בתוצא הסיום העיקרי היה מובהק סטטיסטית (89.5% לעומת 71%, P=0.008).

ההבדל בשיעור הגרורות בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הטיפול הסטנדדרטי לא היה מובהק סטטיסטית (1.7% לעומת 2.8%).

מהנתונים עולה לראשונה במחקר אקראי, כי טיפול כימו-היפרתרמיה עשוי להיות עדיף על BCG. החוקרים מוסיפים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר האקראי-מבוקר השני בלבד להערכת כל צורה של כימו-היפרתרמיה בטיפול בממאירות של שלפוחית השתן.

מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-AUA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה