אונקולוגיה

טיפול משולב של bendamustine (ריבומוסטין) עם ריטוקסימאב משיג שיעורי תגובה גבוהים וסבילות טובה ב-Waldenstrom’s Macroglobulinemia (מתוך Leuk Lymphoma )

מחקר חדש מ-Leuk Lymphoma מדווח על כך שטיפול משולב של  bendamustine (ריבומוסטין , אסטלה)  ביחד עם  rituximab  (מבטרה, רוש) , להלן BR , עשוי להיות טיפול אקטיבי המלווה בשיעורי תגובה גבוהים ונסבל היטב והוא מוביל לשליטה מהירה ב-Waldenstrom’s Macroglobulinemia.

ברקע מציינים החוקרים כי ההנחיות של  ESMO ו-HCCN לטיפול ב-Waldenstrom’s Macroglobulinemia  כוללות את אפשרות הטיפול בבנדאמוסטין כחלופה טיפולית מתאימה. החוקרים ביקשו במחקר זה לבחון את תפקידו של בנדאמוסטין  בשילוב עם ריטוקסימאב (BR) ולצורך ניתחו את המידע עבור 71 מטופלים עם מחלה חוזרת/עיקשת, בגיל ממוצע 72 , שטופלו עם ריטוקסימאב 375 מ”ג/סמ”ק ביום הראשון, בנדאמוסטין  בימים 1 ו-2 (במינון שנע בין 50-90 מ”ג/סמ”ק).

סה”כ שיעורי התגובה והתגובה המג’ורית לטיפול היו 80.2% ו-74.6% בהתאמה. דירוג הרעילות המג’ורית היה 3/4 ונויטרופניה הופיעה ב-13% מהטיפולים. לא היה קשר מובהק בין המאפיינים הבסיסיים של המטופלים לבין התגובה שהושגה.

חציון הישרדות ללא התקדמות מחלה לא הושג לאחר תקופת מעקב חציונית של 19 חודשים (בטווח בין 3-54 חודשים). אף אחד מהמטופלים לא פיתח לימפומה אגרסיבית או MDS/AML משני.

החוקרים מסכמים כי כי שילוב BR הפגין פעילות ביחד עם סבילות טובה כמשטר טיפול הצלה המוביל לשליטה מהירה במחלה.

Leuk Lymphoma.2015 Feb 4:1-19

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה