אונקולוגיה

השוואת חלופות טיפוליות משלימות לסרטן מעי שלב 3 מחזקות מקומו של אוקסאליפלאטין בטיפול (Lancet Oncology)

מחקר חדש מה-Lancet Oncology  מראה כי טיפול משולב משלים עם Oxaliplatin בסרטן המעי הגס  בשלב 3 משפר תוצאות קליניות ללא עליה בתופעות לוואי, ללא תלות אם הטיפול הבסיסי היה באמצעות capecitabine או leucovorin + fluorouracil .

ברקע מציינים החוקרים כי אוקסאליפלאטין הוא הטיפול הסטנדרטי המשלים בשלב 3 של סרטן המעי .

טיפול משלים עם קפסיטאבין עם או ללא אוקסאליפלאטין בהשוואה ללובוקוברין + פלואורורסיל טרם הושווה באופן ישיר, ולכן החוקרים ביקשו במחקר זה לנתח את היעילות והבטיחות של טיפולים אלה תוך שימוש במידע אינדבדואלי שנאסף מ-4 מחקרים מבוקרים ואקראיים. כמו כן העריכו החוקרים את ההישרדות לאחר חזרת המחלה, אשר נחשבה לגרועה ביותר במטופלים שקיבלו טיפול משלים באוקסליפלאטין .

השתתפו במחקר מטופלים מעל גיל 18  עם סרטן מעי בשלב 3 לאחר כריתת הגידול וסטטוס של 0 או 1 לפי ה-Eastern Cooperative Oncology Group performance , מתוך 4 מחקרים אקראיים.

משטרי הטיפול שנכללו באנליזות כללו : 


  •  XELOX : oxaliplatin + capecitabine

  • leucovorin+ fluorouracil

  •  capecitabine

  • FOLFOX-4: leucovorin, fluorouracil, + oxaliplatin

  • FOLFOX-6 מעודכן

הישרדות ללא מחלה הייתה יעד המחקר המרכזי בכל המחקרים עבור המטופלים שהשתתפו באנליזה זו. באנליזה זו, החוקרים משווים בין השרדות ללא מחלה, ללא חזרת מחלה, והישרדות כוללת במטופלים בקבוצות השונות אשר קיבלו capecitabine עם או ללא אוקסאליפלאטין ובאלה שקיבלו לבוקובורין ופלורוראסיל עם וללא אוקסאליפלאטין.

הישרדות לאחר חזרת מחלה הושוותה בין שילובים של קבוצות  XELOX ו-FOLOFOX , לאוקובורין ופלורוארסיל.  הישרדות לאחר חזרת מחלה הושוותה גם בין capecitabine עם וללא הוספת אוקאליפלאטין ולאובוקובורין ופלואורוראסיל עם וללא אוקסאליפלאטין.

החוקרים מדווחים כי הישרדות ללא מחלה לא הייתה שונה באופן מובהק בין מטופלים שקיבלו לאובוקובורין ופלאורוראסיל בהשוואה לאלה שקיבלו  capecitabine  באנליזה מתואמת, או לא מתואמת.

הישרדות ללא חזרת מחלה הייתה דומה באנליזה מתואמת ולא מתואמת .

לגבי הישרדות כוללת , הייתה אינטרקציה מובהקת בין אוקסאליפלאטין ופלואורופירימידים בניתוח רגרסיית קוקס (p=0·014).

הישרדות לאחר חזרת מחלה הייתה דומה במודל מתואם ולא מתואם בין XELOX או FOLFOX בהשוואה ללאובוקובורין ופלוארוראסיל עבור טיפול מבוסס  capecitabine לעומת לאובוקובורין ופלואורוראסיל.

החוקרים מסכמים כי טיפול משולב עם אוקסאליפלאטין מספק תוצאות משופרות ללא תופעות לוואי המשפיע על ההישרדות לאחר חזרת מחלה בטיפול משלים של סרטן מעי בדרגה 3, ללא תלות בסוג הטיפול הבסיסי בפלואורופירמידינים בין אם היה מבוסס על  capecitabine  או על לאובוקובורין או פלואורואסיל.

מידע זו לדעת החוקרים מחזק את העדות לכך שאוקסאליפלאטין +  capecitabine  או לאובוקובורין ופלואוראסיל מהווה את הטיפול הסטנדרטי המשלים בשלב 3 של סרטן המעי ומציע לרופאים גמישות בטיפול בחולים בהתאם למצב הכללי של החולה והעדפותיו. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה