אונקולוגיה

נקודת מפנה לזיהום בנגיף האבולה – אפשרות להדבקה חוזרת? (מתוך Webcast מטעם NEJM)

למרות שהתגובה העולמית להתפרצות נגיף האבולה במערב אפריקה הייתה איטית ומעטה, השבוע עשוי להתגלות כנקודת מפנה בכל הנוגע למחלה הקטלנית. מומחים טוענים כי באדם שנדבק בנגיף האבולה ומקבל טיפול מוצלח כנגד הזיהום ייתכן כי נותרים שרידי נגיף בגוף.

לדברי המומחים, היכולת לברר את דרך הפעולה הנדרשת באופן נחרץ ומתואם היטב, מפגרת אחר הפעולות להן ניתן היה לצפות במאה העשרים ואחת. הם מביעים כעת אופטימיות לאור צעדים ראשונים לטיפול מתואם, לאחר מאמצי ארגון הבריאות העולמי, האו”ם והתגובות של מדינות אחרות דוגמת סין וקובה.

שילוב אמצעים קלאסיים מתחום בריאות הציבור, בידוד מקרים חשודים ומאושרים של אבולה ושמירה על כבוד האנשים באזורים המושפעים ביותר מהזיהום הנגיפי עשויים לסייע בבניית מסגרת עבודה אתית עם בסיס חברתי.

ידוע כי באדם ששרד את הזיהום ניתן לזהות נוגדנים ספציפיים בדם. כמובן, לא ידוע מהו הסף בו הנוגדנים מעידים על הגנה כנגד הזיהום וייתכן כי בהמשך ניתן יהיה לאסוף נתונים נוספים בנושא, כאשר התקווה היא להתקדם לכיוון של חיסון כנגד הנגיף.

המומחים מתארים כי טיפלו במספר ילדים מתחת לגיל חמש שנים עם תוצאות שליליות בבדיקת PCR לאחר טיפול, כאשר מספר שבועות מאוחר יותר התקבלו תוצאות חיוביות בבדיקות PCR. מדובר בילדים עם מהלך מחלה תקין עם החלמה קלינית, כאשר בשני המקרים המדוברים תועדה הישנות של חום, סימנים נוירולוגיים ועדות בבדיקת PCR לזיהום הנגיפי. מומחים למחלות נגיפיות מאמינים כי הנגיף מגיע לאזורים מסוימים בגוף עם הגנה חיסונית, דוגמת מערכת העצבים המרכזית. התגובה החיסונית מפנה את הנגיף מהפריפריה, החולה זוכה להחלמה קלינית, כאשר הנגיך מתקדם במערכת העצבים המרכזית ובסופו של דבר מופיע בשנית עם חזרת תוצאות מעבדה חיוביות. לפחות באחד הילדים הבדיקות בהמשך היו שליליות לנגיף.

Webcast by New England Journal of Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה