דפוס צריכת אלכוהול והסיכון לאוטם שריר הלב (Circulation)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין צריכת אלכוהול מעטה ובין הפחתה מתונה בסיכון לאוטם שריר הלב, אך עוצמת הקשר הנ”ל משתנה בין מדינות שונות. מנגד, אירוע של צריכת אלכוהול ניכרת מלווה בסיכון מוגבר לאוטם חד של שריר הלב במהלך 24 השעות העוקבות, בפרט בקשישים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שצריכת אלכוהול מתונה מלווה בהשפעה מגנה מפני אוטם שריר הלב, לא ידוע אם ניתן להכליל השפעה זו על כלל האוכלוסיה ברחבי העולם. כמו כן, לא ידוע אם להבדלים בדפוס צריכת אלכוהול בין אזורים שונים השפעה שונה.

מדגם המחקר כלל כ-12,000 מקרים של אוטם ראשון של שריר הלב וכ-15,500 ביקורות תואמות בגיל ומין מ-52 מדינות. צריכת אלכוהול בהווה לוותה בסיכון מופחת לאוטם שריר הלב (בהשוואה לאלו שלא צרכו אלכוהול, יחס סיכויים מתוקן של 0.87, P=0.001), עם זאת, עוצמת הקשר הנ”ל לא הייתה אחידה באזורים שונים. אירוע של צריכת אלכוהול משמעותית (שישה משקאות ומעלה) במהלך 24 השעות האחרונות לווה בסיכון מוגבר לאוטם שריר הלב (יחס סיכויים של 1.4, P=0.01). הסיכון המוגבר היה בולט במיוחד במבוגרים, כאשר באלו מעל גיל 65 תועד יחס סיכויים של 5.3 (p=0.008).

לסיכום, מהנתונים עולה קשר בין צריכת אלכוהול מעטה ובין ירידה מתונה בסיכון לאוטם שריר הלב, עם הבדלים בעוצמת הקשר בין מדינות שונות. מנגד, צריכת אלכוהול מופרזת, בעיקר במבוגרים, מלווה בסיכון מוגבר לאוטם שריר הלב במהלך 24 השעות העוקבות.

Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה