אונקולוגיה

רשויות הבריאות בארה”ב חוקרות כיצד שני האמריקאים המאושפזים כעת באטלנטה ומגלים סימני שיפור נדבקו באבולה בליבריה למרות שעבדו ע”פ נוהלי ה-CDC (מדסקייפ)

מאת מערכת אי-מד

האמריקאית השניה שנדבקה באבולה בליבריה הוחזרה אמש לארה”ב, ורשויות הבריאות מנסות לקבוע כיצד שניהם נדבקו בוירוס.

גם ננסי ריטבול שהגיעה לאטלנטה ביום שלישי וגם ד”ר רנט ברנטלי עבדו בהתאם להוראות וההנחיות הקפדניות שאושרו ע”י ה-CDC .

חלק מתפקידיה של גב’ ריטבול כלל רחיצה וחיטוי של רופאים ואחיות שטיפול בחולים עם אבולה באיזור בית החולים בו עבדו. לריטבול לא היה קשר ישיר עם מטופלים.

בשלב זה לא ברור עדיין לוח הזמנים המדוייק המתאר את שלב ההידבקות של שני האמריקאים באבולה.

מכל מקום, ריטבול, בת 58, שהגיע במטוס ממשלתי הובלה בבידוד לבית החולים אמורי. ד”ר ברנטלי קיבל כבר טיפול בבית החולים ומגלה סימני התאוששות, אך נראה שריטבול המקבלת את אותו טיפול נסיוני עדיין חלשה אך מראה סימני שיפור מתמשכים.

היחידה בה מטופלים השניים מבודדת משאר בית החולים. הצוות ביחידה, כולל שתי אחיות עבור כל אחד מהמטופלים, וצוות של 4 מומחים במחלות זיהומיות אשר הוכשרו במיוחד למתן הטיפול.

האוויר שהמטופלים נושמים עובד דרך מכשיר סינון (HEPA) לפני שהוא נפלט מחוץ לבית החולים. נציגי בית החולים מסביר כי אין מיחזור של אוויר כך שהעובדים בתוך המתקן אינם נמצאים בסיכון.  הפרשות גוף של המטופלים יופנו לביוב המרכזי ואין בכך כל סיכון לבריאות הציבור, מסבירים נציגי בית החולים. עלויות הטיפול בשני המטופלים יגיעו לכ-2 מיליון $ אשר יכוסו ע”י ביטוח חירום רפואי המכסה את כל השליחים הנמצאים באפריקה.

אנשי האירגון שמטעמו נשלחו שני המטופלים מסבירים כי בליבריה יש כיום 50 רופאים בלבד האמורים לתת כיסוי ל-4 מיליון איש, ולכן למרות הסיכון הכרוך בהבאתם לארה”ב חש האירגון מחוייבות להביאם לארה”ב להמשך טיפול.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה