אונקולוגיה

בחדרי המיון העמוסים ביותר תוצאות הטיפול הטובות ביותר (Ann Emerg Med.)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Annals of Emergency Medicine, עולה כי בחדרי המיון המטפלים בנפח החולים הגדול ביותר, תוצאות הטיפול הטובות ביותר.

מסקירה של למעלה מ-17 מיליון שחרורים מ-2,960 בתי חולים בארצות הברית עולה כי שיעורי התמותה של חולים ירדו ככל שנפח חדרי המיון גדל, הן באופן כללי והן עבור כל אחת משמונה אבחנות שונות.

בחולים שאושפזו לבית חולים לאחר שפנו לחדרי מיון בנפח הגדול ביותר תועד סיכון נמוך ב-10% לתמותה באשפוז, בהשוואה לחולים שאושפזו לאחר שפנו לחדרי מיון בעלי נפח קטן יותר.

במידה ורמת הטיפול בכל המרכזים בנפח קטן יותר תגיע לזו שבחדרי המיון העמוסים ביותר, אזי צפויה מניעת 24,000 מקרי תמותה נוספים בכל שנה.

מהסקירה עולה קורלציה חיובית בין חדרי מיון בעלי נפח גדול יותר ובין שיפור תוצאות הטיפול בחולים, הן מבחינת שיעורי התמותה המוקדמים לאחר יומיים והן מבחינת שיעורי התמותה הכוללים באשפוז. החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זוהי הסקירה המקיפה הראשונה המתארת את הקשר בין נפח חדר המיון ובין תוצאות הטיפול בחולים מאושפזים. הקשר נותר בכל החולים שאושפזו דרך חדר המיון, כמו גם באלו עם שמונה מצבים קליניים בסיכון גבוה, המופיעים לעיתים קרובות בחדר המיון.

החוקרים אספו נתונים ממדגם Nationwide Inpatient Sample, מאגר נתונים ארצי של שחרורים מבתי החולים ובחנו את שיעורי התמותה ומקרי התמותה עקב שמונה אבחנות נפוצות בחדרי מיון: דלקת ריאות, אי-ספיקת לב, אלח-דם, אוטם חד של שריר הלב, אירוע מוחי, כשל נשימתי, דימום ממערכת העיכול ואי-ספיקת כליות חדה .

לאחר שהוציאו מהסקירה בתי חולים עם פחות מ-1,000 אשפוזים בשנה ופחות מ-30 מקרים של כל אחת מהאבחנות הקליניות, החוקרים הגיעו למדגם סופי של כ-17 מיליון מקרים מ-2,960 בתי חולים בין השנים 2005-2009.

מניתוח הנתונים להערכת הקשר בין נפח חדר המיון ובין תמותה מוקדמת באשפוז (תוך יומיים מהאשפוז) ותמותה כוללת, החוקרים זיהו קשר הפוך בין שיעורי התמותה ובין נפח בית החולים, כאשר בחדרי מיון בחמישונים העליונים תועדה ההיארעות הנמוכה ביותר של מקרי תמותה.

ההבדל האבסולוטי הגדול ביותר בשיעורי תמותה מתוקנים בין חדרי מיון בעלי נפח גדול ונפח קטן עמד על שינוי של 5.6%- בהיארעות של תמותה עקב אלח-דם. ההבדל הקטן, אך עדיין משמעותי, בין חדרי המיון העמוסים ביותר והכי פחות עמוסים, עמד על הבדל של 0.2%- בהיארעות מקרי תמותה עקב דלקת ריאות במרכזים בעלי נפח גדול.

ההבדל הכולל בתמותה בכלל החולים המאושפזים עמד על שינוי של 0.4%- בהיארעות בין חדרי מיון בעלי נפח חולים גדול לעומת חדרי מיון בעלי נפח חולים קטן.

Ann Emerg Med. Published online July 16, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה