אונקולוגיה

תועלת הישרדותית דומה ל-Bevacizumab ו-Cetuximab בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום (מתוך כנס ה-ASCO)

ארבעה משטרים נפוצים לטיפול קו-ראשון בחולים עם ממאירות גרורות של המעי הגס והרקטום נמצאו דומים ביעילותם בחולים ללא מוטאציות בגן KRAS, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology).

שיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו דומים עם טיפול משולב ב- Bevacizumab עם כימותרפיה ו-Cetuximab עם כימותרפיה. בנוסף, הן משטר FOLFOX (Oxaliplatin, 5-Fluorouracil ו-Leucovorin) ומשטר FOLFIRI (Irinotecan, 5-Fluorouracil ו-Leucovorin) הינם שילובים מקובלים עם כל אחד משני הטיפולים הייעודיים.

במסגרת המחקר, Bevacizumab ו-Cetuximab, בשילוב עם FOLFOX או FOLFIRI, שימשו כטיפול קו-ראשון לאדנוקרצינומה גרורתית של המעי הגס או הרקטום, אך השילוב האופטימאלי של נוגדנים לא היה ידוע. כאשר המחקר החל בשנת 2005, שני התכשירים היו חדשים, ולא היה ברור מהו הטיפול האופטימאלי.

להערכת סוגיה זו, החוקרים חילקו באקראי 1,137 חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה בגן KRAS, שלא קיבלו טיפול קודם. המשתתפים חולקו לטיפול כימותרפי עם Bevacizumab (5 מ”ג לק”ג, פעם בשבועיים) או Cetuximab (מנת העמסה של 400 מ”ג למ”ר ולאחר מכן טיפול במינון 250 מ”ג למ”ר, פעם בשבוע).

המשלב הכימותרפי נותר להחלטתו של הרופא, 26.6% טופלו במשלב FOLFIRI ו-73.4% טופלו במשלב FOLFOX. חציון המעקב עמד על 24 חודשים.

שני הטיפולים הביולוגיים הללו, בשילוב עם טיפול כימותרפי, לא הביאו לתוצאות שונות בטיפול בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום. שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 29 חודשים עם שילוב Bevacizumab עם כימותרפיה ועל 29.9 חודשים עם Cetuximab עם כימותרפיה (יחס סיכון של 0.92, p=0.34). שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 10.84 חודשים בקבוצת הטיפול ב- Bevacizumab ועל 10.45 חודשים בקבוצת הטיפול ב-Cetuximab (יחס סיכון של 1.04, p=0.55).

המסקנה היא כי אין הבדלים בין שני הטיפולים הללו בתחילת הדרך, כאשר 88% מהחולים המשיכו לטיפולים אחרים. בתום המחקר, ההישרדות הייתה דומה. מהנתונים עולה כי משלב FOLFIRI או FOLFOX, עם Bevacizumab או Cetuximab, הינם טיפולים אפשריים כטיפול קו-ראשון.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה