אונקולוגיה

ההשפעה של שפעת וחיסון כנגד שפעת על הסיכון למחלת לב איסכמית (Heart)

שפעת

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חיסון כנגד שפעת מספק הגנה משמעותית כנגד אוטם לבבי חד. עוד עולה מהנתונים כי זיהום לאחרונה בנגיף שפעת הינה תחלואה שאינה מאובחנת בכ-10% מהחולים המאושפזים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנן עדויות לפיהן שפעת תורמת לתמותה מכל-סיבה ואשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם, עם מחקרים שהדגימו עליה בשיעורי אוטם לבבי חד ותמותה במהלך עונת השפעת. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם שפעת הינה גורם מקדים משמעותי ולא-מזוהה לאוטם לבבי חד.

החוקרים ערכו מחקר מקרה-ביקורת בסידני, בתקופה שבין 2008-2010, כאשר התוצא העיקרי היה עדות מעבדתית לשפעת. תוצא משני כלל דיווח עצמי על זיהום חד בדרכי הנשימה.

מבין 559 משתתפים, 34/275 מקרים (12.4%) ו-19/284 ביקורות (6.7%) אובחנו עם שפעת (יחס סיכויים של 1.97); מחציתם קיבלו את החיסון כנגד שפעת. אף אחד מהחולים לא אובחן עם שפעת בזמן הביקור למרפאה. לאחר תקנון, זיהום שפעת לא נותר עוד גורם מנבא משמעותי לאוטם לבבי חד. עם זאת, חיסון כנגד שפעת זוהה כגורם מגן משמעותי, עם תועלת של החיסון שעמדה על 45%.

החוקרים מאמינים כי לחיסון כנגד שפעת עשויה משמעותית על בריאות הציבור, בעיקר באוכלוסיה בגילאי 50-64 שנים, המצויה בסיכון לאוטם לבבי חד, אך אינם מהווים אוכלוסיית יעד לקבלת החיסון. הם מאמינים כי יש מקום לעדכן את מדיניות מתן החיסונים ועל קרדיולוגים להיות מודעים לחשיבות חיסון חולים עם מחלת לב איסכמית כנגד שפעת.

Heart doi:10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה