אונקולוגיה

תכנית ”אובמקייר” מובילה את בתי החולים בארה”ב להתחרות על מתן שירות. ומה בארץ ? ( ”הארץ”)

בסקירה המופיעה היום ב”הארץ” מאת גדי בנמארק (מרקוביץ) , יועץ בחברת “מקנזי”, הוא מציג את השינויים שחלו באופן ההתנהלות של בתי החולים בארה”ב בתקופה האחרונה, מאז החלה לפעול תכנית הבריאות של נשיא ארה”ב, ברק אובמה, המוכרת כ”אובמהקייר”. השינויים הבולטים הם מעבר מתחרות על מומחיות רפואית ומוניטין מקצועי למתן רמת שירות והענקת “חווית המטופל”.

יש לציין שע”פ “אובמהקייר” ההחזרים הכספיים מתכניות הבריאות הלאומיות שמקבלים בתי החולים יהיו קשורים לציוני המשוב של המטופלים.

לפיכך, ע”פ הכתבה, בחלק מבתי החולים ציוני המשוב שמעניקים חולים המאושפזים בבתי חולים מהווים פרמטר מרכזי לתמרוץ ותגמול כספי לצוות הרפואי. בבתי חולים אחרים הפכו אירועים כמו פצעי לחץ או ספסיס לאירועים המחייבים דיווח מידי 24 שעות למנהל בית החולים בכדי להבהיר לסגל שאילו אירועים ברי מניעה שההנהלה אינה מוכנה לקבל, דבר שע”פ הכתבה אף הוביל לירידה.

מסקנת המחבר היא שמאמץ של הצוות להשיג שיפור במתן השירות, תוך שיפור היחס האישי  למאושפזים עד כדי הענקת “חווית חולה חיובית”,  מובילים גם בהכרח לרפואה טובה יותר.

המחבר ממליץ לבתי החולים בישראל לאמץ מדיניות זו. 

לכתבה

הערת המערכת: אין ספק שזהו כיוון הנכון.. וגם בארץ, ייתכן שנכון יהיה שתגמול שבתי חולים מקבלים מהקופות ו/או מהמדינה יהיה קשור גם למדדי שביעות רצון של המטופלים, וזה בהחלט יכול להיות רעיון למחשבה ולדיון בועדת גרמן הדנה בימים אלה על הדרכים והשיטות לחיזוק הרפואה הציבורית (ובעיקר , ע”פ הפירסומים בתקשורת, עוסקת בשר”פ..).

מעבר לכך, לטובת חיזוק “חווית המטופל” , בין אם הוא/היא  מאושפזים ובין אם הוא/היא מגיעים למרפאה בקהילה, נמליץ לכם בחום לעבור את הקורס האינטרנטי   “רפואה שלמה” המלמד ומדגים (כולל סירטוני סימולציה, ותרגול עצמי אינטרקטיבי) שיטה ליצירת תקשורת ואמפתיה עם המטופלים, תוך שמירה על יעילות ומקצועיות. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה