אונקולוגיה

אורח חיים בריא קשור לזכרון טוב יותר במטופלים (International Psychogeriatrics)

מחקרים שנערכו בעבר מצאו כי אורח חיים בריא כמו פעילות גופנית ודיאטה מאוזנת, כמו גם המנעות מעישון, קשורים לסיכון נמוך יותר למחלת האלצהיימר ולדמנציה. במחקר זה ניסו החוקרים להבין את ההשפעה שיש לאורח חיים והתנהגות בריאה על סימפטומיים קלים הקשורים לזכרון, המופיעים לעתים במטופלים בגילאים שונים לפני שמתגלה בהם דמנציה. הם

מצאו כי קיים קשר הפוך בין הדיווח של המטופל על בעיות זכרון לבין שמירה על אורח חיים בריא וכי הרגלי אכילה בריאים היו קשורים לזכרון טוב יותר, ללא קשר לגיל.

לשם כך ערכו החוקרים סקר טלפוני בכ- 18,550 אמריקאים, בני 19-99 שסווגו לפי גיל. בקבוצה צעירה (18-39) היו למעלה מ-4400 משתתפים, כ-6350 מטופלים בגיל ביניים (40-59) ולמעלה מ-7770 מבוגרים בני 60-99. המשתתפים נשאלו לגבי מידע דמוגרפי והרגלי ההתנהגות, כמו הרגלי האכילה, שכיחות הפעילות הגופנית ועישון.

בניתוח שערכו מצאו החוקרים כי המבוגרים בחבורה דיווחו יותר על אורח חיים בריא בהשוואה לקבוצות האחרות. מהתשובות עולה גם כי שיעור הדיווחים על בעיות בזכרון עלו עם הגיל (14% בצעירים, 22% בגיל המעבר ו-26% במבוגרים), אך היו קשורים בקשר הפוך עם שמירה על אורח חיים בריא. כמו כן, הדיווח על הרגלי אכילה בריאים נקשר לזכרון טוב יותר ללא קשר לגיל.

החוקרים מסכמים כי ממציאהם מעידים על הקשר שבין שמירה על אורח חיים בריא ויכולות זכרון טובות יותר. לדעתם, יתכן  כי התנהגות בריאה עשויה להגן על בריאות המח ואולי אף לעכב ולעצור הופעה של בעיות הקשורות לזכרון.

לתקציר המחקר

International Psychogeriatrics 2013:25;6:981-989

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה