אונקולוגיה

השוואה בין Cetuximab ובין Bevacizumab כטיפול קו-ראשון כנגד ממאירות של המעי הגס והרקטום (מתוך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology)

מתוצאות מחקר FIRE-3 מגרמניה עולה כי בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה בגן KRAS, הוספת Cetuximab למשטר טיפול FOLFIRI נמצא יעיל יותר מהוספת Bevacizumab למשטר טיפול זה. ממצאי המחקר הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology.

למרות ששיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו כמעט זהים בשתי הקבוצות (10 חודשים לעומת 10.3 חודשים), ההישרדות הכוללת הייתה ארוכה יותר בחולים שטופלו ב- Cetuximab (28.7 חודשים) בהשוואה למטופלים ב-Bevacizumab (25 חודשים).

הממצא העיקרי של המחקר הוא שההישרדות ממושכת יותר עם טיפול ב- Cetuximab, בהשוואה ל-Bevacizumab.

טיפול קו-ראשון במשטר FOLFIRI עם Cetuximab הביא להבדל משמעותי קלינית בחציון ההישרדות של 3.7 חודשים. יחס הסיכון עמד על 0.77 (p=0.017), הבדל שתורגם לירידה של 23% בסיכון לתמותה במהלך תקופת המעקב.

לדברי החוקרים, Cetuximab ו-Bevacizumab מאושרים שניהם ומשמשים לעיתים קרובות לטיפול בשילוב עם כימותרפיה, אך עד למחקר הנוכחי, לא היה ברור איזו גישה אופטימאלית באוכלוסייה זו. עד כה, לא נערכה השוואה בין מעכב EGFR (דוגמת Cetuximab) ובין מעכב VEGF (דוגמת Bevacizumab) בתוספת למשטר FOLFIRI.

במחקר הנוכחי חולקו באקראי 592 חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא מוטאציה ב-KRAS, למשטר FOLFIRI כל שבועיים עם Cetuximab או Bevacizumab.

חציון משך הטיפול עמד על 4.7 חודשים בקבוצת הטיפול ב- Cetuximab ועל 5.3 חודשים בקבוצת הטיפול ב-Bevacizumab. בניתוח נתונים לפי כוונה לטפל, שיעורי התגובה הכוללים היו דומים בשתי הקבוצות (62% ו-57%, בהתאמה, יחס סיכויים של 1.249), אך זוהתה עדיפות משמעותית בחולים הזמינים להערכה שטופלו ב- Cetuximab.

בקרב חולים עם נתונים זמינים להערכת היעילות, שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 72.2% לעומת 63.1%, לטובת Cetuximab (p=0.017).  חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה כמעט זהה, אך ההישרדות הכוללת הייתה טובה יותר משמעותית בקרב חולים שטופלו ב- Cetuximab. בשתי הקבוצות, שיעורי התמותה לאחר 60 ימים היו נמוכים (1.01% לעומת 2.71%).

החוקרים קוראים לקחת בחשבון גורמים נוספים העשויים להשפיע על הטיפול, דוגמת פרופיל הרעילות של שני התכשירים.

מתוך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה