האם לחומצה פולית קשר לעליה בסיכון לסרטן? (Lancet)

נטילה של תוספי חומצה פולית לא נקשרה לעליה או ירידה משמעותית בסיכון להופעה של סרטן  בחמש השנים הראשונות לטיפול, כך לפי מטא אנליזה חדשה שפורסמה ב-Lancet.

החוקרים מציינים שמחקרים מצאו בעבר עליה בהיארעות של סרטן לאחר נטילה ממושכת של תוספי חומצה פולית. באחד מן המחקרים, שפורסם ב-2007, נרשמה עליה לא צפויה של היארעות של אדנומות סרטניות במעי הגס וכן של סרטן הערמונית לאחר 7 שנות טיפול עם חומצה פולית, כך לפי החוקרים. ב-2007 נטען גם כי העליה חולפת של היארעות בסרטן בסרטן המעי הגס שנרשמה בקנדה ובארצות הברית במהלך 1996-98 היתה קשורה להכנסה של תוספי חומצה פולית לתכנית הטיפולים והעשרה של מזונות במדינות אלו.

במטא האנליזה סקרו החוקרים 13 מחקרים שהשוו את השפעה של תוספי חומצה פולית ופלצבו על היארעות של סרטן. במחקרים, שכללו בסה”כ כמעט 50,000 משתתפים, לא נראתה השפעה של נטילת התוספים על הסיכון להיארעות סרטן כללי (סיכון יחסי של 1.06).

זמן המעקב הממוצע בין המחקרים היה כ-5 שנים, והמינון היומי שנבדק במחקרים היה בין 0.5 ל-5 מ”ג, חוץ ממחקר אחד שבדק מינון של 40 מ”ג ליום. היעדר ההשפעה של נטילת התוספים על היארעות סרטן היתה עקבית במחקרים שערכו מעקב של פחות או יותר משלוש שנים והסיכון היחסי הממוצע שנמדד בשני המקרים נע בין 1.05-1.06. החוקרים מציינים כי כמות החומצה הפולית שמוספת לעתים למזונות שונים כמו קמח ודגנים נמוכה בדרך כלל בהרבה מהמינונים שנבדקו במחקר.

נראה אם כן כי לפי תוצאות מטא האנליזה, לא קיים קשר בין נטילה של תוספי חומצה פולית לעליה בסיכון לסרטן.

לתקציר המחקר


Lancet. Published online January 25, 2013.


לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה