אונקולוגיה

האם לסטטינים השפעה מגנה מפני ממאירות של הוושט? (Alimentary Pharmacology & Therapeutics)

בכתב העת Alimentary Pharmacology & Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולות עדויות לתועלת של סטטינים בהגנה מפני התפתחות אדנוקרצינומה של הוושט, אם כי דרושים נתונים נוספים בנושא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההיארעות של אדנוקרצינומה של הוושט עלתה באופן דרמטי בעשורים האחרונים והפרוגנוזה עדיין גרועה ביותר. ישנן עדויות לפיהן טיפול בסטטינים עשוי למנוע אדנוקרצינומה של הוושט.

במסגרת הסקירה הסיסטמית הנוכחית של מחקרים ניסיוניים ואפידמיולוגיים ביקשו החוקרים לקבוע אם טיפול בסטטינים מפחית את הסיכון להתפתחות אדנוקרצינומה של הוושט. הם זיהו מחקרים מעבדתיים ומחקרים אפידמיולוגיים רלבנטיים במאגרי PUBMED ו-EMBASE. העדויות

שלושה מחקרים ניסיוניים דיווחו כי טיפול בסטטינים הביא לעיכוב פרוליפריציה, השראת אפופטוזיס ועשוי להגביל את הפוטנציאל הממאיר של שורות תאי אדנוקרצינומה של הוושט. ממטה-אנליזה של שני מחקרים פרופספקטיביים של מדגמי חולים עם וושט על-שם בארט, שכללו 1382 חולים, עלה כי גודל השפעה של 0.53 (p=0.001) לסיכון לאדנוקרצינומה של הוושט עם טיפול קודם בסטטינים. מטה-אנליזה של שלושה מחקרים פרוספקטיביים במדגמי אוכלוסיה כללית, עם כ-35,000 משתתפים, הדגימה גודל השפעה של 0.86 (p=0.001) לסיכון לממאירות של הוושט עם טיפול קודם בסטטינים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת ההשפעה של טיפול בסטטינים כנגד התפתחות ממאירות של הוושט.

Alimentary Pharmacology & Therapeutics. 2012;36(4):301-311

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה