אונקולוגיה

השוואה בין Geftinib ובין Pemetrexed כטיפול קו-שני כנגד ממאירות של הריאה (Cancer)

ממחקר חדש מקוריאה בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) שלא עישנו מעולם, וקיבלו קודם לכן טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, עולה כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו טובים יותר עם טיפול קו-שני ב-Geftinib, בהשוואה לטיפול ב- Pemetrexed .

עם זאת, החוקרים מדגישים כי לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי ההישרדות הכוללים בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסבירים כי מחקרים מצאו כי Geftinib יעיל במיוחד בחולים עם אדנוקרצינומה של הריאה, שלא עישנו מעולם, ובחולים ממוצא אסייאתי ככל הנראה מאחר שבאוכלוסיות אלו שכיחות גבוהה יותר של גידולים עם מוטאציות EGFR. Pemetrexed הוכח גם כטיפול יעיל לאחר כשלון טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, בעיקר בחולים עם אדנוקרצינומה של הריאה.

בעקבות זאת, החוקרים החליטו לערוך מחקר בשלב III, להשוואת טיפול ב-Geftinib אל מול Pemetrexed ב-135 חולים קוריאנים, שלא עישנו מעולם, עם אדנוקרצינומה של הריאה, לאחר טיפול קודם מבוסס-פלטינום עקב NSCLC מתקדם.

חציון שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בשתי הקבוצות עמד על תשעה חודשים לעומת שלושה חודשים, בהתאמה (p=0.0006). שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו במקביל על 22.2 חודשים ו-18.9 חודשים (p=0.37).

בניתוח לפי תתי-קבוצות מצאו החוקרים כי ההבדל בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו בולטים יותר ב-33 החולים עם מוטאציות EGFR, ועמדו על 15.7 חודשים במטופלים ב-Geftinib לעומת 2.9 חודשים במטופלים ב- Pemetrexed (p=0.005).

תופעות לוואי המטולוגיות היו נדירות ורעילות בדרגה 3/4 תועדה בפחות מ-3% מהמטופלים בכל קבוצה. שני משטרי הטיפול נסבלו היטב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי טיפול קו-שני ב-Getinib, בהשוואה ל- Pemetrexed, הביא להארכת שיעורי ההישרדות ללא-הישנות ושיפר את שיעורי התגובה האובייקטיבית, ללא פגיעה באיכות החיים, בחולים נבחרים עם NSCLC.

Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה