אונקולוגיה

מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר בדיקה מהירה לאלח-דם (מתוך אתר ה-FDA)

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA או Food and Drug Administration) אישר את השימוש בבדיקה ראשונה לחומצות גרעין, העשויה לזהות במהירות אלח-דם וזיהוי סמנים לעמידות מיקרוביאלית.

בתוך פחות משעתיים וחצי בדיקת BC-GP (Gram-Positive Blood Culture Nucleic Acid Test) מזהה נוכחות של 12 חיידקי גראם-חיוביים בדגימות דם, כולל MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus aureus), VRE (Vancomycin Resistant Enterococci) וליסטריה.

הבדיקה מזהה גם סמנים חיוניים לעמידות אנטי-מיקרוביאלית, כולל הגנים mecA, vanA ו-vanB, האחראיים לעמידות למתיצילין/אוקסיצילין וונקומיצין.

תרביות דם מסורתיות דורשות לרוב 2-4 ימים עד לקבלת תוצאות אלו, עובדה המובילה לעיכוב הטיפול בחולים.

זיהומים בזרם הדם מטופלים תמיד באמצעות תכשירים אנטי-מיקרוביאליים, וחשוב לזהות את התרופה המתאימה ביותר לכל חולה, מהר ככל הניתן. הבדיקה החדשה הינה כלי חשוב מאחר שתסייע לרופאים בטיפול בחולים במהירות, באמצעות האנטיביוטיקה המתאימה.

האישור מבוסס על נתונים ממחקרים שכלל 1642 דגימות דם מחולים עם חיידקים גראם-חיוביים, שהדגימו שיעורי דיוק של 93-100%, בהשוואה לשימוש בתרביות הדם המקובלות.

מהחברה נמסר כי בימים אלו עובדים על פיתוח בדיקה לתרביות דם לחיידקי גראם-שליליים, במטרה לזהות את הזן, המין והעמידויות של החיידקים.

מתוך אתר ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה