אונקולוגיה

טיפול חדש מביא להארכת ההישרדות בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (מתוך כנס Gastrointestinal Cancers Symposium)

במסגרת כנס ה-Gastrointestinal Cancer Symposium הוצגו תוצאות מחקר חדש להערכת התכשיר הניסיוני, Regorafenib, לפיהן הטיפול הביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ודחיית התקדמות המחלה בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום.

במחקר האקראי בשלב 3, חציון ההישרדות הכולל של חולים שטופלו ב- Regorafenib עמד על 6.4 חודשים, זאת בהשוואה ל-5.0 חודשים בקבוצת הפלסבו עליה של 29% בהישרדות.

החוקרים מסבירים כי מדובר במעכב של מגוון קינאזות שונות. במחקרים מוקדמים, הוכח כי לטיפול פרופיל תופעות לוואי מקובל ויעילות נגד-גידולים.

במחקר CORRECT ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והיעילות של Regorafenib בחולים עם מחלה גרורתית, בהם חלה התקדמות של המחלה לאחר מתן כל הטיפולים הסטנדרטים המאושרים.

מדגם המחקר כלל 760 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי, שהתקדם במהל טיפול סטנדרטי, או בתוך שלושה חודשים מהטיפול. במדגם, 505 חולקו באקראי לטיפול פומי ב- Regorafenib, במינון 160 מ”ג (3 שבועות ושבוע הפסקה), בשילוב עם הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר, ו-255 חולקו לטיפול פלסבו בשילוב עם הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר.

החולים המשיכו בטיפול עד להתקדמות המחלה, תמותה, או רעילות בלתי-מתקבלת. התוצא העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללת. יעדי סיום משניים כללו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות, שיעורי תגובה, שיעורי מחלה בשליטה, בטיחות ואיכות חיים.

בזמן ניתוח ביניים של הממצאים, שתוכנן מראש, זוהתה תועלת הישרדותית מובהקת סטטיסטית לטיפול ב- Regorafenib. יחס הסיכון המשוער להישרדות היה 0.773 (P=0.0051).

בנוסף לשיפור ההישרדות הכוללת, נרשמה עדיפות לשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 1.9 חודשים (לעומת 1.7 חודשים עם פלסבו). יחס הסיכון להישרדות ללא-התקדמות עמד על 0.493 (p<0.000001).

החוקרים זיהו הבדל מובהק בשיעורי איזון המחלה בקבוצות Regorafenib ופלסבו (44% לעומת 15%, p<0.000001). בעקבות הממצאים, ועדת המעקב המליצה לאפשר לחולים בקבוצת הפלסבו לחצות לקבוצת הטיפול הפעיל.

תופעות לוואי עלו בקנה אחד עם ממצאי מחקרים קודמים, כאשר במרבית המקרים ניתן היה להמשיך בטיפול תוך הפחתת המינון. תופעות הלוואי הנפוצות בדרגה 3+ בקבוצת הטיפול הפעיל כללו תגובת עור יד-רגל (17%), עייפות (15%), שלשולים (8%), היפרביליריבונמיה (8%) ויתר לחץ דם (7%).

Gastrointestinal Cancers Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה