אונקולוגיה

סוטנט אושרה על ידי משרד הבריאות לטיפול בגידולים נוירו-אנדוקרינים בלבלב שלא ניתן לנתחם (הודעת פייזר)

משרד הבריאות הישראלי ומנהל התרופות והמזון האמריקני, אישרו את התרופה סו?ט?נ?ט (Sutent (מרכיב פעיל  – SUNITINIB AS MALATE  ) לטיפול בגידולים נוירו-אנדוקרינים בלתי נתיחים/גרורתיים של הלבלב, בעלי התמיינות גבוהה, לאחר התקדמות המחלה. בכך מצטרפות ישראל וארה’ב למדינות אירופה, שבהן אושרה סוטנט להתויה זו לפני מספר חודשים.

ועדת הייעוץ האונקולוגי של מנהל המזון והתרופות האמריקני (ODAC ) קבעה לאחרונה כי סו?ט?נ?ט מספקת טיפול יעיל ובטוח גם לגידולים אלה. “אנו מרוצים מהמסקנות החיוביות של הוועדה לגבי השימוש בסוטנט לטיפול בגידולי NET (neuroendocrine tumors )בלבלב שאינם ניתנים להסרה”, אמר דוקטור מייס רוטנברג, סמנכ”ל פיתוח קליני בחטיבת האונקולוגיה של פייזר. “אם סוטנט תאושר לשימוש בארה”ב, זו תהיה התקדמות משמעותית בטיפול בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקרינים בלבלב, מחלה שעדיין אין לה מענה הולם”.

במחקר פאזה III , שבדק את התרופה סוטנט לעומת פלאצבו בחולים עם גידולים נוירו-אנדוקרינים מתקדמים בלבלב, נצפה הבדל משמעותי בזמן ללא התקדמות המחלה בין שתי קבוצות הטיפול: 11.4 חודשים בקבוצה שטופלה בסוטנט לעומת 5.5 חודשים בלבד בקבוצה שקיבלה פלאצבו. בנוסף, סוטנט הינה התרופה היחידה, נכון להיום, שהוכיחה גם יעילות בשיפור ההישרדות בחולים אלו.

כיום מאושרת סוטנט לטיפול הן בסרטן כליה מתקדם (RCC ) והן בגידולים של מערכת העיכול (GIST ) אחרי התקדמות המחלה או רגישות ל- imatinib mesylate .

בהודעת החברה נמסר עוד כי גידולים נוירו-אנדוקרינים בלבלב שונים מאדנוקרצינומה של הלבלב, המהווה 95% מכלל מקרי סרטן הלבלב. גידולים נוירו-אנדוקרינים של הלבלב הם גידולים נדירים, מסכני חיים וקשים לטיפול, הפוגעים ב-2-4 איש למיליון בכל שנה, ומהווים כ-22%-28% מכל הגידולים הנוירו-אנדוקרינים.

בעוד שגידולי לבלב נוירו-אנדוקרינים נחשבים בדרך כלל למחלה המתקדמת באיטיות,  כ- 90% מהחולים מאובחנים לראשונה כסובלים ממחלה מקומית מתקדמת, או כזו שהתפשטה לאיברים אחרים.  בחולים שאובחנו עם גידולי לבלב נוירו-אנדוקרינים בשלב גרורתי, עומדת ההישרדות על 1-3 שנים בלבד, בדומה לזו של סרטן שד או סרטן מעי גס מפושט.

מקור: חברת פייזר ישראל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה