אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול אנטי-גליקוליטי ממוקד כנגד סרטן שד (מתוך הכנס השנתי ה-36 של Society of Interventional Radiology)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-36 של Society of Interventional Radiology עולה כי שילוב שתי גישות חדשניות טיפול מטבולי והכוונה הדמייתית יעיל יותר מהטיפולים הנוכחיים הכוללים כריתה ניתוחית או הסרת הגידול, בטיפול בסרטן שד.

לדברי החוקרים, גישת הטיפול החדשה מנצלת את המטבוליזם של הגידול ונשענת על הניסיון הרב של רדיולוגים התערבותיים בגישות טיפול זעיר-פולשניות.

החוקרים התבססו על גישת טיפול תוך-גידולי זעיר-פולשני, בהכוונת אולטרה-סאונד, למתן 3-BrPA (3 Bromopyruvate) ישירות לגידולי השד בעכברים. התוצאה הייתה הבדל מובהק סטטיסטית בנפח הגידול בין עכברים מטופלים וביקורות. בקבוצת שטופלה ב-3-BrPA במינון 5 מילימול לליטר נערכו בדיקות מעקב לאחר שישה ימים (p<0.05); בקבוצת הטיפול ב-3-BrPA במינון 1.75 מילימול לליטר לאחר 12 ימים (p<0.05).

החוקרים הציגו נתונים אודות מחצית הריכוז המקסימאלי לעיכוב שורת תאי סרטן שד (200 מיקרומול לליטר). בתנאי מעבדה תוארה ירידה תלוית-מינון ברמות ATP (Adenosine Triphosphate), החל מריכוז של 50 מיקרומול לליטר של 3-BrPA. בנשים שטופלו במינון של 100 מיקרומול לליטר נרשמה ירידה של 70% בחדירות תאי סרטן שד, בהשוואה לביקורות.

החוקרים כותבים כי למרות שעיקר המחקרים נערכו עד כה בבעלי חיים, הפרוטוקול שימש לטיפול במספר חולות בסרטן שד בישראל, על-בסיס טיפולי חסד, עם תוצאות מבטיחות.

מתוך הכנס השנתי ה-36 של Society of Interventional Radiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה