אונקולוגיה

הערכת בדיקות גנטיות לזיהוי טרנסלוקציות במטופלים מבוגרים עם לאוקמיה חריפה (מתוך Am J Clin Path)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת American Journal of Clinical Pathology עולה כי בדיקה ציטוגנטית לזיהוי טרנסלוקציות נפוצות במטופלים מבוגרים עם לאוקמיה חריפה מדגימה שיעור מסויים של תוצאות false-negative בהשוואה לבדיקת multiplex reverse transcriptase-polymerase chain reaction .

במחקר זה בדקו החוקרים דיוק של מבחנים גנטיים במטופלים מבוגרים עם לאוקמיה חריפה. החוקרים בדקו קורלציה בין תוצאות זיהוי מולקולרי לבין זיהוי ציטוגנטי של טרנסלוקציות המגדירות את סוג הלאוקמיה על מנת לקבוע שיעור של טרנסלוקציות אשר לא מזוהות על ידי אמצעים ציטוגנטיים מקובלים, וכן על מנת לזהות טרנסלוקציות חוזרות בעלות משמעות פרוגנוסטית, אשר לא מזוהות על ידי MRP (או multiplex reverse transcriptase-polymerase chain reaction ).

במהלך תקופה של 5.5 שנים, סך של 442 דגימות ממטופלים עם לאוקמיה חריפה נבדקו בשיטת MRP עם זיהוי של 7 טרנסלוקציות חוזרות נפוצות: t(8;21), t(15;17), inv(16), t(9;22), t(12;21), t(4;11), t(1;19) בשיעור של 15.2% (או 67 מתוך 442).

בדיקה ציטוגנטית בוצעה ב-330 מתוך 442 הדגימות (74.7%). ב-7 מתוך 330 בדיקות אלה, טרנסלוקציה אשר זוהתה על ידי MRP לא זוהתה על ידי הבדיקה הציטוגנטית. הבדיקה הציטוגנטית זיהתה טרנסלוקציה אשר זוהתה גם על ידי MRP ב-50 דגימות. שיעור false-negative בבדיקה הציטוגנטית היה 12%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר זה הדגים שיעור גבוה של false-negative בבדיקות ציטוגנטיות של דגימות ממטופלים מבוגרים עם לאוקמיה חריפה לזיהוי של טרנסלוקציות נפוצות. החוקרים מציעים כי בדיקת MRP עשויה להוות בדיקה משלימה לציטוגנטיקה אשר תעזור להעלות את רגישות הזיהוי של טרנסלוקציות.

American Journal of Clinical Pathology. 2011;135(6):921-928

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה