אונקולוגיה

התקדמות של סרטן שלפוחית שתן שאינו חודר שריר קשורה בשיעור תמותה גבוה יותר (מתוך Eur Urol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת European Urology עולה כי התקדמות המחלה במטופלים עם סרטן שלפוחית שתן שאינו חודר שריר קשורה בשיעור תמותה גבוה.

במחקר מטא-אנליזה זה סקרו החוקרים את הספרות הקיימת אודות השרדות במטופלים עם סרטן שלפוחית השתן אשר אינו חודר שריר (non-muscle-invasive bladder cancer NMIBC) בסיכון גבוה (כלומר דרגה T1G3, מולטיפוקלי, עם שיעור חזרה גבוה, או carcinoma in situ), כאשר קיימת התקדמות של הגידול.

החוקרים מצאו 19 מחקרים אשר ענו על קריטריוני ההכללה: לפחות 75 מטופלים בכל מחקר, מטופלים עם NMIBC בסיסכון גבוה אשר טופלו בטיפול שמרני עם כריתה דרך השופכה (transurethral resection) ושטיפות השלפוחית, עם מעקב ממוצע של 48 חודשים לפחות, אשר דיווחו על שיעור התקדמות הגידול לגידול חודר שריר (muscle-invasive bladder cancer MIBC), ועל שיעור התמותה בשל סרטן השלפוחית.

סך של מעל 3,000 מטופלים השתתפו בכל 19 המחקרים. מתוכם, 21% הדגימו התקדמות של המחלה ל-MIBC, ו-14% נפטרו כתוצאה מסרטן השלפוחית לאחר מעקב ממוצע של 48-123 חודשים. שיעור ההשרדות לאחר התקדמות מ-NMIBC בסיכון גבוה ל-MIBC היה 35%. ההתקדמות ל-MIBC והתמותה עקב סרטן השלפוחית נמצאו כארועים המופיעים בשלבים מוקדמים יחסית, לרב במהלך 48 חודשים. גם במטופלים אשר עברו כריתת שלפוחית מוקדמת בשל NMIBC בסיכון גבוה, נמצא שיעור מסויים של התקדמות המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר זה מדגים פרוגנוזה גרועה עבור מטופלים עם NMIBC בסיכון גבוה אשר מתייצגים עם התקדמות המחלה. על כן, קיים מקום לשקול טיפול אגרסיבי יותר, עם כריתת שלפוחית רדיקלית מוקדמת במטופלים עם NMIBC בסיכון גבוה.

Eur Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה