אונקולוגיה

שיעורי התמותה מסרטן העור בישראל בקרב יהודים ירדו בעשור האחרון (האגודה למלחמה בסרטן)

האגודה למלחמה בסרטן קיימה היום מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת שבוע המודעות לסרטן העור.

העדכונים המלאים ממסיבת העיתונאים באתר האגודה.

להלן עיקרי הדברים:

שיעורי התחלואה המתוקננים לגיל (לפי אוכלוסיית העולם) של מלנומה חודרנית נשארו יציבים בעשור האחרון. לעומת זאת, נרשם גידול משמעותי בתחלואה במלנומה ממוקדת של העור. בקרב הנשים חלה עלייה של כ- 40% בשיעור המאובחנות מוקדם – בשנת 2000 117 מקרים חדשים (3.9/100,000) לעומת 228 (5.6/100,000) בשנת 2008. אבחון של מלנומה ממוקדת מאפשר סיכויי ריפוי גבוהים ביותר.

עלייה בשיעור מקרי המלנומה המאובחנים בשלב מוקדם זה עשויה לנבוע מהפעילות שיזמה ומקיימת, מזה כשני עשורים, האגודה למלחמה בסרטן, בשיתוף משרד הבריאות, קופות החולים, האיגוד הישראלי לרפואת עור והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

לדברי מירי זיו, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן “אכן נרשמו הישגים של ממש, במיוחד בשיעורי האבחון המוקדם ובירידה בשיעורי התמותה, אבל צריך להמשיך ולחזק את דפוסי ההתנהגות שיובילו להישגים נוספים”.

ד”ר ליטל קינן-בוקר, סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות וחברת ועדה לגילוי מוקדם של האגודה למלחמה בסרטן, מסרה נתונים עדכניים על מלנומה ממאירה של העור. בשנת 2008 (השנה האחרונה שנבדקה) אובחנו 1,330 חולים חדשים עם מלנומה ממאירה של העור (חודרנית וממוקדת). שיעורי התחלואה בילידי מדינות אסיה ואפריקה דומים, ונמוכים במחצית, או יותר מכך, מהשיעורים בילידי אירופה ואמריקה. רוב מקרי המלנומה הממוקדת הינם בילידי ישראל, אירופה ואמריקה. שיעורי ההישרדות היחסית ממלנומה ממאירה חודרנית של העור לחמש שנים עלו אצל גברים יהודים ל- 84% ואילו אצל נשים ירד השיעור ל- 87%. שיעורי התמותה בקרב יהודים ירדו בעשור האחרון, מ- 2.42 ל- 100,000 בשנת 2000 ל- 2.05 ל- 100,000 בשנת 2008.

למידע המלא באתר האגודה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה