אונקולוגיה

האם אוכמניות מונעות התפתחות סרטן הוושט? (מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research)


מתוצאות ראשוניות של מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research עולה כי אכילת אוכמניות עשויה לסייע במניעת התפתחות סרטן הוושט וייתכן ותשמש כחלופה טבעית לאמצעים אחרים למניעת הממאירות.

מהתוצאות עולה כי לאחר צריכת אוכמניות במשך שישה חודשים, ב-29 מבין 36 המשתתפים עם נגעים דיספלסטיים של הוושט תועדה ירידה בדרגה ההיסטולוגית של הנגעים. בנוסף, החוקרים מצאו כי אוכמניות קפואות-מיובשות עשויות להפחית חלק מהאירועים המולקולאריים הקשורים בהתפתחות ממאירות, כך שתתכן תועלת גם עם סוגי גידולים אחרים.

למרות הממצאים המבטיחים החוקרים מזהירים כי מדובר בנתונים מוקדמים ודרושים מחקרים מבוקרים בנושא. עם זאת, אוכמניות בטוחות לשימוש, זמינות, זולות ומהוות מקור טוב למספר ויטמינים ומינראלים. לכן, בשלב זה החוקרים סבורים כי אכילת אוכמניות עשויה להגן לאלו בסיכון גבוה לסרטן הוושט מפני המחלה.

מדגם המחקר כלל 36 משתתפים; ב-31 אובחנו נגעים עם דיספלזיה קלה (86.11%) וב-5 נגעים עם דיספלזיה בינונית (13.89%). כל המשתתפים עברו בדיקות אנדוסקופיה וביופסיה והשלימו יומן למעקב אחר צריכת אוכמניות בתזונה.

במשך שישה חודשים, המשתתפים צרכו 60 גרם של אוכמניות קפואות-מיובשות כל יום. בתום תקופת המחקר תועדה ירידה בדרגה ההיסטולוגית ב-26 משתתפים עם דיספלזיה קלה (p<0.0001), הדרגה ההיסטולוגית נותרה ללא שינוי בארבעה נבדקים והחמירה באחד המשתתפים.

באלו עם דיספלזיה בינונית, הדרגה ההיסטולוגית ירדה ב-3 נבדקים ונותרה ללא שינוי בשניים.

צריכת אוכמניות הביאה לירידה גם ברמת  iNOS (Inducible Nitric Oxide Synthase) (ירידה של 77.3%, p=0.03), Cyclooxygenase-2 (ירידה של 47.3%, p=0.11), Phospho-NFκB-p65 (ירידה של 63.1%, p=0.23) ו-Phospho-S6 (ירידה של 87.9%, p=0.02).

בנוסף, החוקרים העריכו את ההשפעות של אוכמניות על קצב ההתרבות של תאים באמצעות צביעה Ki-67. אוכמניות הביאו לעיכוב משמעותי של 37.9% ב-Ki-67 (p=0.023).

החוקרים סבורים כי לאוכמניות טריות צפויה השפעה דומה.

מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה