ה-FDA אישר את Ipilimumab לטיפול במלנומה מתקדמת (מתוך אתר ה-FDA)

FDA

ה-FDA (Food and Drug Administration) אישר את השימוש ב- Ipilimumab (Yervoy) לטיפול במלנומה מתקדמת במסגרת קו-טיפול שני. Ipilimumab הינו התכשיר הראשון שהוכח אי-פעם כמביא לשיפור בהישרדות של חולים עם מלנומה מתקדמת.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי מלנומה הינה הסיבה המובילה לתמותה עקב סרטן העור. לפי ההערכות, במהלך שנת 2010 אובחנו בארה”ב 68,130 חולים חדשים עם מלנומה, וכ-8700 חולים מתו בעקבות המחלה.

מלנומה בשלב-מאוחר הינה מחלה קטלנית, עם מעט מאוד אפשרויות טיפול, כאשר אף אחת מאפשרויות הטיפול לא הובילה להארכת תוחלת החיים של החולים. Ipilimumab הינו הטיפול הראשון שאושר ע”י ה-FDA והביא באופן בירור להארכת תוחלת החיים של חולים עם מלנומה גרורתית.

המחקר בנושא Ipilimumab, המוכר בדם 020, נערך בחולים עם מלנומה לא-נתיחה בשלב III או בשלב IV. תוצאות המחקר זכו לכותרות בכלי התקשורת והוצגו בכנס ASCO (American Society of Clinical Oncology) ופורסמו ב-New England Journal of Medicine.

במסגרת המחקר, בחולים שטופלו ב- Ipilimumab עם חיסון פפטידי (Glycoprotein 100) חציון משך ההישרדות עמד על 10 חודשים, בהשוואה ל-6.4 חודשים בחולים שטופלו בחיסון בלבד  (p<0.001). בחולים שטופלו ב- Ipilimumab בלבד חציון משך ההישרדות היה כמעט זהה 10.1 חודשים (p<0.003).

החוקרים סבורים כי התגובה לטיפול ב- Ipilimumab עשויה להיות תגובה דרמטית. ממעקב אחר המדגם המוקדם של חולים שטופלו ב- Ipilimumab עולה כי שיעורי התגובה המלאה בחלק מהחולים עם מלנומה גרורתית עשויים להישאר מעבר לשש שנים.

עם זאת, אחד החסרונות של המחקר נבע מכך שהתגובה הכוללת הטובה ביותר (חולים עם תגובה מלאה או חלקית) הייתה מוגבלת ל-10.9% מהמטופלים ב- Ipilimumab. במילים אחרות, מיעוט החולים הגיבו לטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר החדש, Ipilimumab ענה על יעד הסיום העיקרי שכלל שיפור ההישרדות הכוללת בחולים אלו.  במסגרת המחקר השוו החוקרים בין Ipilimumab בשילוב עם כימותרפיה (Dacarbazine) ובין כימותרפיה בלבד.

מתוך אתר ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה