אונקולוגיה

יעילות ובטיחות Cetuximab בנוסף לטיפול קו ראשון המקובל בחולי סרטן קולורקטלי גרורתי (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי הוספת Cetuximab (ארביטוקס) לטיפול קו ראשון בחולים עם סרטן קולורקטלי גרורתי עשויה להיות יעילה עם פרופיל תופעות לוואי סביר.

מחקר AIO KRK-0104 הינו מחקר אקראי שלב II להערכת יעילות ובטיחות של Cetuximab , שהוא anti-EGFR antibody , בשילוב עם שני פרוטוקולים מקובלים לטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס ורקטום גרורתי (metastatic colorectal cancer mCRC ).

במחקר השתתפו 185 חולים עם mCRC , אשר חולקו באופן אקראי לטיפול ב-Cetuximab (במינון של 400 מ”ג למטר רבוע ביום 1, ובהמשך 250 מ”ג למטר רבוע בשבוע) בשילוב עם פרוטוקול CAPIRI (כלומר capecitabine + irinotecan ) או בשילוב עם פרוטוקול CAPOX (כלומר capecitabine + oxaliplatin ).

* באוכלוסיית intention-to-treat (סך של 177 חולים) שיעור התגובה האובייקטיבית לטיפול היה 46% בקבוצת Cetuximab+CAPIRI ו-48% בקבוצת Cetuximab+CAPOX .

* מוטציה בגן KRAS לא נמצאה קשורה לתגובה לטיפול.

* שני הפרוטוקולים נמצאו סבירים מבחינת תופעות לוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספת Cetuximab לפרוטוקולים טיפוליים CAPIRI, CAPOX נמצאה יעילה ובטוחה כטיפול קו ראשון בחולים עם mCRC . היעילות הייתה דומה בשני הפרוטוקולים. לא נמצא קשר בין נוכחות מוטציה בגן KRAS לבין התגובה לטיפול.

J Clin Oncol, February 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה