אונקולוגיה

טיפול גנטי עשוי להיות יעיל במלנומה ובגידולים אפיתליאליים אשר לא הגיבו לטיפולים המקובלים (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי טיפול גנטי עשוי להיות יעיל בחולים עם מלנומה גרורתית, כמו גם חולים עם גידולים אפיתליאליים אשר לא הגיבו לטיפולים המקובלים.

טיפול מסוג Adoptive Immunotherapy משתמש בלימפוציטים מהונדסים גנטית אשר מתקיפים תאי גידול ומשמש כטיפול בחולים על מלנומה גרורתית. אנטיגן NY-ESO-1 מתבטא ב-80% מהחולים עם synovial cell sarcoma וב-25% מהחולים עם מלנומה וגידולים אפיתליאליים. מחקר זה בדק את היעילות של תאי T אוטולוגיים אשר עברו transduction עם T-cell receptor (TCR) נגד NY-ESO-1 בהשראת רגרסיה של הגידול בחולים עם מלנומה גרורתית או synovial cell sarcoma אשר לא הגיבו לטיפולים המקובלים.

במחקר השתתפו חולים עם גידולים החיוביים ל-NY-ESO-1 . מתוכם 6 חולים עם synovial cell sarcoma ן-11 חולים עם מלנומה גרורתית. החולים קיבלו עירוי של תאי T אוטולוגיים אשר עברו transduction עם TCR נגד NY-ESO-1 וכן 720,000 iU/kg של interleukin-2 . התגובה הקלינית נמדדה לפי הקריטריונים של RECIST (או Response Evaluation Criteria in Solid Tumors ).

תגובה קלינים אובייקטיבית נצפתה ב-4 מתוך 6 החולים עם synovial cell sarcoma וב-5 מתוך 11 החולים עם מלנומה. מתוך 11 חולי מלנומה 2 השיגו רגרסיה מלאה ושמרו על הרגרסיה במעקב לאחר שנה אחת. תגבוה חלקית אשר נשמרה במשך 18 חודשים נצפתה בחולה אחד עם synovial cell sarcoma .

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול גנטי המבוסס על תאי T מכוונים נגד NY-ESO-1 מהווה גישה טיפולית יעילה עבור חולים עם מלנומה או synovial cell sarcoma אשר לא הגיבו לטיפולים המקובלים. החוקרים מציינים כי גן המטרה (NY-ESO-1 ) קיים בערך בשליש מהסרטנים הנפוצים, כולל סרטן שד, מעי גס, וושט. על כן, טיפול מסוג זה עשוי להיות יעיל במקרים רבים.

J Clin Oncol. January, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה