אונקולוגיה

החשיבות הפרוגנוסטית של רמות LDH וגורמים נוספים בחולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (מתוך Lung Cancer)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי רמות LDH (Lactate Dehydrogenase) בדם הם בין הגורמים המנבאים הישרדות חולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (Small Cell Lung Cancer), כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Lung Cancer.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי SCLC מהווה 15-20% מכלל מקרי סרטן ריאות בגרמניה; השכיחות ירדה מעט במהלך 20 השנים האחרונות.

מדגם המחקר כלל 397 חולים עם SCLC והחוקרים בחנו את הקשר בין היקף המחלה, המצב התפקודי ורמות LDH בדם וסיכויי ההישרדות של החולים.

בעת האבחנה, בין השנים 2004-2008, 242 מהחולים (61%) אובחנו עם מחלה נרחבת. מרבית החולים (197 מבין אלו עם מחלה נרחבת), ו-153 מבין 155 חולים עם מחלה מוגבלת , טופלו ב-Carboplatin ו-Etoposide. מבין החולים הללו, 87% עם מחלה מוגבלת ו-76% עם מחלה מפושטת טופלו בארבעה מחזורי טיפול כימותרפי, לכל הפחות.

72% מהחולים עם מחלה מוגבלת (112 חולים) טופלו בנוסף בטיפול קרינתי לחזה, בעוד שרק 13 חולים עם מחלה מפושטת (5%) קיבלו טיפול דומה.

בקרב חולים עם מחלה מוגבלת, ב-61% תועדה תגובה חלקית, ב-15% תגובה מלאה, ב-16% מחלה יציבה וב-4% תועדה מחלה פרוגרסיבית. בקרב החולים עם מחלה נרחבת, ב-65% תועדה תגובה חלקית, ב-4% תגובה מלאה, ב-12% מחלה יציבה וב-12% מחלה פרוגרסיבית.

חציון ההישרדות עמד על 18.8 חודשים עם מחלה מוגבלת ו-10.6 חודשים עם מחלה נרחבת. חציון ההישרדות בחולים עם מחלה מוגבלת לא היה תלוי במספר מחזורי הטיפול הכימותרפי, אך בחולים עם מחלה נרחבת חציון ההישרדות היה ארוך יותר עם 5 או 6 מחזורי טיפול קו-ראשון (14.9 חודשים), בהשוואה לעד ארבעה מחזורי טיפול (8.7 חודשים).

החוקרים מציינים כי שיעורי ההישרדות הכוללים עם מחלה מוגבלת היו מעט נמוכים יותר במאגר הנתונים הנוכחי, בהשוואה לתוצאות שפורסמו במחקרים אקראיים.

Lung Cancer 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה