אונקולוגיה

עליה בשימוש בטיפולי הקרנות לאחר ניתוח לטיפול בסרטן קיבה

פרופורציה גדולה יותר משמעותית של חולים עם סרטן קיבה מקבלים כיום טיפולי הקרנות לאחר ניתוח, דבר המראה את ההשפעה, שנעשתה על ידי מחקר בין קבוצתי 0116. המחקר, שפורסם בשנת 2000, מראה כי הוספת טיפולי הקרנות לניתוח משפרת משמעותית את ההישרדות בהשוואה לניתוח בלבד.

סקירה של 9528 חולים מתוך מאגרי הנתונים של National Cancer Institute’s Surveillance Epidemiology and End Results הראתה כי לפני שנת 2000, בערך 15% מהחולים קיבלו טיפול אדג’ובנטי, בעוד שאחרי המחקר, הפרופורציה של החולים עלתה ל-30%.

העלייה בשימוש בטיפולי הקרנות לאחר ניתוח לשם טיפול בסרטן קיבה הינה משמעותית ביותר. אך האחוז של חולים המקבלים טיפול זה עדיין נמוך מאוד ויש צורך במאמצים נוספים על מנת לוודא, שהתוצאות של מחקר בין קבוצתי 0116 יכנסו לפרקטיקה בחולים המתאימים לכך.

ד”ר גולר נאם ב-Gastrointestinal Cancers Symposium 2007 ושם הוא הציג את ממצאי המחקר. הוא ציין כי קיימת סטיות חשובות בעת שימוש בטיפול אדג’ובנטי בין אזורים שונים בארצות הברית. בנוסף לכך, חולים צעירים עתידים יותר לקבל טיפול הקרנות בהשוואה לחולים מבוגרים יותר, כמו גם חולים עם שלב מתקדם יותר של גידול ודרגת התמיינות גבוהה יותר.

בתגובה על מחקר זה נאמר כי העלייה בשימוש בטיפולי הקרנות הינה מעודדת, אך ייתכן כי לא מנצלים אופציה טיפולית זו בתדירות, שניתן לנצלה. יש לציין, כי רבים מהחולים העוברים ניתוח בקיבה הינם “שבירים”, בעיקר חולים קשישים, שיכול לקחת להם חודשים להתאושש והם לא מספיק מתאימים לקבל כל טיפול אדג’ובנטי שהוא.

תחום האונקולוגיה התקדם מאז מחקר 0116, היות ומאז היו 2 מחקרים גדולים נוספים, שהראו השפעה על ההישרדות עקב טיפול אדג’ובנטי. מחקר אחד בארצות הברית הראה השפעה של טיפול משולב של כימותרפיה והקרנות ומחקר אחר מאירופה הראה השפעה של טיפול הקרנות בלבד. כל 3 המחקרים הראו שיפור משמעותי בהישרדות בהשוואה לביצוע ניתוח בלבד, והדבר מהווה התקדמות גדולה בתחום של גידולי קיבה.

יש לציין כי התוצאות ממחקרים אלה מעלות שאלה ניכרת בנוגע לתפקיד של הקרנות. טיפולי הקרנות מוסיפים המון לעלות הטיפול, ועד עתה מחקר אחד הראה השפעה של טיפולי כימותרפי אדג’ובנטי בלבד על ההישרדות. יש לבדוק נושא זה במחקרים קליניים גדולים. כמו כן, קיימת תהייה בנוגע לכך, שאם היו קיימים הסרה ניתוחית וטיפול כימותרפי אדג’ובנטי הולמים, האם היה צורך בטיפולי הקרנות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה