אונקולוגיה

fulvestrant – אפשרות טיפולית חדשה עבור חולות סרטן השד שנכשלו עם הטיפול בארומטאז

תוצאות מחקר חדש מראות, כי estrogen receptor downregulator הינו אלטרנטיבה בטוחה ויעילה עבור נשים לאחר גיל המעבר עם סרטן שד מתקדם.

במחקר, שהוצג בכינוס השנתי ה-29 של San Antonio Breast Cancer Symposium, השוו החוקרים fulvestrant שניתן בהזרקה עם exemestane פומי. לדבריהם, המחקר מאשר את יעילותו של fulvestrant בנשים עם סרטן שד החיובי לרצפטורים להורמונים, שהתקדם או חזר תחת טיפול קודם בארומטאז. נצפתה יעילות דומה בשתי זרועות הטיפול, ללא הבדלים בתופעות הלוואי שדווחו.

החוקרים הופתעו לגלות כי קיים הבדל כה קטן ברעילות בין שני החומרים. הייתה ציפייה ליותר תלונות מפרקיות, למשל, באוכלוסיית החולות שקיבלו את מעכב הארומטאז. לדבריהם, התוצאות מציעות, כי לא קיים הבדל משמעותי בין שתי האופציות, ושתיהן הביאו לשיעור תגובה דומה ולשיעור דומה של הטבה קלינית.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מציעים לחולות אופציה חדשה וחשובה. לדבריהם, קיימות חולות המעדיפות זריקה על פני נטילת כדורים, ולהיפך. בשל החפיפה הגדולה והדמיון בין התוצאות, אין שום דרך לבחור טיפול אחד על פני השני, פרט להעדפת החולה או הרופא. יש המעדיפים טיפול בכדורים ויש החושבים כי מתן של זריקה הוא עדיף בנסיבות של היענות ירודה.

המחקר, הכולל 690 חולות, הינו מחקר רב מרכזי, אקראי ובעל סמיות כפולה. כ-60% מהנשים במחקר קיבלו בעבר שני טיפולים אנדוקריניים או יותר.

בזמן ביצוע האנליזה, 82% מהנשים שטופלו ב- fulvestrant התקדמו, בהשוואה ל-87% בקבוצה שקיבלה exemestane. הזמן החציוני להתקדמות היה 3.7 חודשים בשתי הקבוצות. החוקרים קבעו משטר טיפול ב- fulvestrant, לפיו 500 מ”ג הוזרקו ביום 0; 250 מ”ג בימים 14 ו-28; ומנה נוספת של 250 מ”ג הוזרקה כל 28 יום. הנשים שטופלו ב- exemestaneקיבלו 25 מ”ג במתן פומי פעם ביום. כל המשתתפות קיבלו בנוסף טיפול בפלצבו.

שיעור התגובה האובייקטיבית היה 20% בקבוצת fulvestrant, לעומת 18% בקבוצת exemestane. שיעור ההטבה הקלינית היה גם הוא מעט יותר גבוה בקבוצת fulvestrant יחסית לקבוצה שטופלה ב- exemestane (87% לעומת 85%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים ואומרים, כי מדובר בשני טיפולים בטוחים ויעילים עבור חולות עם סרטן שד גרורתי, בייחוד בהשוואה לאופציות בטיפול הכימותרפי.

לאבסטרקט לחצו כאן

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה