אונקולוגיה

שתיית אלכוהול מתונה והסיכון לשאת אגרסיבית של הערמונית /מאת ד”ר גרינשטיין עורך אורולוגיה

אפשר להרים כוסית יין בשמחה…. בעבודה זו הראו המחברים מאוסטרליה כי שתייה מתונה של אלכוהול מורידה במידה קלה את הסיכוי להופעת שאת אגרסיבית של ערמונית בהשוואה לחולים שלא שתו אלכוהול.

העבודה הינה פרוספקטיבית. נכללו בה 16,872 גברים בגילאים 27-70 שהיו במעקב משנת 1994 ועד 2003.

בתקופה זו נמצאו בקבוצת הנבדקים 732 חולי שאת הערמונית מהם נצפו 53 מיקרים של מוות קשור לשאת הערמונית.  132 חולים היו עם שאת אגרסיבית שהוגדרה כגליסון בדרגה 8-10, מחלה מקומית מתקדמת או קיום גרורות מרוחקות.

עם הכניסה למחקר החולים דווחו למראיינים על כמות הצריכה של האלכוהול. צריכת אלכוהול בכללותה לא נמצאה קשורה לשכיחות שאת הערמונית, אבל כאשר כבר נמצאה שאת –  אלה ששתו בין 1-19 ג”ר אלכוהול ליום היו עם סיכוי נמוך יותר ( hazard ratio 0.67) להופעת שאת אגרסיבית ולתמותה מהמחלה (hazard ratio 0.56).

לדעת החוקרים בתקופה זו שהשימוש בבדיקת דם ל PSA הביא לאיתור שאתות קטנות ולא אגרסיביות יש צורך במספר רב של חולים עם שאת אגרסיבית כדי לברר את הנקודה של צריכת אלכוהול והקשר לשאת הערמונית.

Baglietto L, Severi G, English DR, Hopper JL, Giles GG. : Alcohol consumption and prostate cancer risk: results from the Melbourne collaborative cohort study.
Int J Cancer. 2006 Sep 15;119(6):1501-4.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה