אונקולוגיה

מתן mitomycin C יחד עם טיפול פוטודינמי מעלה הבטחה במקרי הישנות של סרטן שלפוחית השתן (BJU Int)


תוצאותיו של מחקר קליני משלב I מעידות כי מתן mitomycin C ולאחריו טיפול באמצעות 5aminolaevulinic acid-mediated photodynamic therapy (הוא ALA-PDT) הינו בטוח ונסבל היטב ומעלה הבטחה בטיפול במקרים קשים לבקרה של קרצינומה שטחית של שלפוחית השתן.

החוקרים מציינים כי בקרצינומה מסוג superficial transitional cell (או TCC) ובקרצינומה in situ (או CIS) של שלפוחית השתן מופיעה לעיתים קרובות הישנות לאחר טיפול כמותרפיה תוך-שלפוחיתי ומעלה דילמה שכיחה בפני הרופאים. הם מסבירים כי מחקרים קודמים בטיפול PDT בשלפוחית התמקדו בתערובות porphyrin והעלו תוצאות מעודדות, למרות שרגישות יתר ארוכת-טווח של העור היתה שכיחה ותופעת רעילות חמורה התבטאה בנזק לשריר ה-detrusor. אחד החוקרים, ד”ר Skyrme , מסביר כי ALA, חומר מוצא ליצירת photosensitizer protoporphyrin IX, מעלה אפשרות רעילה פחות לשימוש ב-PDT בשלפוחית.

החוקרים טילו ב-24 חולים שסבלו מהישנות של סרטן שלפוחית שטחי באמצעות החדרת 40 מ”ג של mitomycin C במהלך שעה אחת, ולאחר מכן ALA בריכוזים של 6%, 8% או 10% עם מינוני אור מצנתר לייזר באורך גל של 635nm בעוצמה של 25J לס”מ מרובע. זה היה הגבול העליות של מינון האור שנסבל בחולים.

החוקרים מדווחים כי לא התרחשו מקרים של רגישות לאור או של רעילות מערכתית ולא הופיעו דרוגים גבוהים של סימפטומים עיקשים בדרכי השתן או ירידה בקיבולת השלפוחית התיפקודית. לדבריהם, מספקות התוצאות את המידע הראשון מסוגו אודות סבילות טיפול משולב באמצעות mitomycin C ו-ALA-PDT בסרטן שלפוחית השתן.

בנוסף, היה שיעור ההישנות של הגידולים, שהיוה נקודת סיום משנית במחקר, נמוך. בסך- הכל התרחשו 11 מקרים של הישנות במהלך תקופת מעקב בת שנתיים, בהשוואה ל-29 מקרים באותה קבוצת חולים במהלך 18 החודשים לפני ההרשמה למחקר.

בהתבסס על הממצאים, מתכננים כיום החוקרים מחקר המשך קליני משלב II.

לידיעה במדסקייפ

BJU Int 2005;95:1206-1210.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה