אונקולוגיה

שימוש ברפואה משלימה ואלטרנטיבית בקרב נשים סיניות הסובלות מסרטן שד (Breast Cancer Res Treat)

השימוש ברפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM) הולך וגובר בקרב חולי סרטן. מטרת המחקר היתה להעריך את דפוסי ואת שכיחות השימוש ב-CAM, ובעיקר את כוונת החולים ואת היעילות הנראית לעינהם בשימוש ברפואת צמחי המרפא הסינית (CHM), ואת הקשר בין שימוש ברפואת צמחי המרפא לבין גורמים דמוגרפיים וקליניים בקרב נשים סיניות החולות בסרטן השד.

במסגרת המחקר נותחו נתונים שנאספו במדגם של 1065 נשים הסובלות מסרטן שד ומתגוררות באזורים העירוניים של שנחאי. גיל החולות הממוצע בעת האבחון היה 48.1 שנים, ומשך הזמן הממוצע בין האבחנה הראשונית לבין זמן ביצוע סקר המעקב היה 4.3 שנים. 

בסך הכל, 98% מהחולות השתמשו בצורה אחת של טיפולי CAM לכל הפחות, לאחר האיבחון בסרטן השד. טיפול ה-CAM הפופולרי ביותר היה רפואה סינית מסורתית (86.7%), ולאחריו שימוש בתוספי מזון (84.8%), אימון גופני (65.5%), והשתתפות בקבוצת תמיכה (16.6%). 86.4% מהחולות השתמשו ב-CHM, ואילו רק 4.9% מהן נעזרו בדיקור.

הכוונה השכיחה ביותר בשימוש ב-CHM היתה טיפול בסרטן (81.5%). כוונות אחרות שהוזכרו היו חיזוק המערכת החיסונית (12%), מניעת היווצרות גרורות של הסרטן או הפרעות אחרות (7.9%), והפחתת סימפטומי גיל הבלות (4.7%).

רוב החולות העידו כי הטיפול ב-CHM הועיל להן. השימוש ב-CHM היה שכיח יותר בקרב חולות צעירות, נשואות, בעלות השכלה או הכנסה גבוהה, שקיבלו כמותרפיה או הקרנות, או שהופיעה בהן הישנות של הגידול הסרטני או גרורות שלו. הקשר בין מאפייני החולה והשימוש ב-CHM השתנה עם כוונת החולה.

החוקרים מסכמים כי בשל שכיחות השימוש הגבוהה ב-CAM בקרב חולות בסרטן השד, דרוש מחקר שיעריך סיסטמטית את יעילותו ואת ובטיחותו, ובעיקר את יעילות ובטיחות השימוש בצמחי המרפא.

Breast Cancer Res Treat. 2004 Jun;85(3):263-70

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה