תזונה

טיפול ב-Filgotinib מפחית שיעורי כשלון טיפול כנגד דלקת ענביה (JAMA Ophthalmology)

עין

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר אקראי חדש בשלב 2, מהן עולה כי Filgotinib, מעכב Janus Kinase-1, הינו טיפול יעיל ונסבל היטב ומפחית את שיעורי כשלון טיפולים כנגד דלקת ענביה פעילה שאינה על-רקע זיהומי.

מחקר HUMBOLDT הינו מחקר בשלב 2, אקראי, שכלל משתתפים מ-26 מרכזים משבע מדינות להערכת היעילות והבטיחות של Filgotinib בחולים עם דלקת ענביה פעילה, שאינה על-רקע זיהומי.

במסגרת המחקר חולקו 74 חולים לקבלת Filgotinib במינון 200 מ”ג או פלסבו למשך עד 52 שבועות. כל המשתתפים אובחנו עם דלקת ענביה פעילה לא-זיהומית לפחות בעין אחת למרות טיפול אחזקה פומי בסטרואידים למשך שבועיים ומעלה. הטיפול בסטרואידים הופחת בהדרגה ובסופו של דבר הופסק בכלל המשתתפים עד לאחר 15 שבועות.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים עם כישלון טיפול ב- Filgotinib או פלסבו בלפחות עין אחת לאחר 24 שבועות. החוקרים הגדירו כישלון טיפול כנוחות נגעים ברשתית או בכורואיד, החמרה בראיה, או חוסר יכולת להביא לשיפור בחומרת ערפול זגוגית.

מהנתונים עולה כי שיעורי כלשון טיפול היו נמוכים יותר משמעותית בחולים שטופלו ב- Filgotinibלעומת חולים בזרוע הפלסבו (37.5% לעומת 67.6%, p=0.006), אשר תורגמו לירידה אבסולוטית של 30.1% בסיכון לכישלון טיפול.

בחולים בקרב מטופלים ב- Filgotinib תועד סיכוי נמוך יותר לכישלון טיפול לאחר 6 שבועות (יחס סיכון של 0.31, P=0.003).

מספר גבוה יותר של חולים בזרוע הטיפול ב- Filgotinib דיווח על אירועים חריגים (81.1% לעומת 68.6%), כולל אירועים חמורים (13.5% לעומת 5.7%).

המחקר הופסק מוקדם מסיבות עסקיות, ללא קשר ליעילות או בטיחות הטיפול ב- Filgotinib.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בסיכומו של דבר, תוצאות המחקר מעידות כי Filgotinib עשוי לשמש כטיפול יעיל בחולים עם דלקת ענביה פעילה ולא-זיהומית ויש מקום להשלים מחקרים נוספים בנושא.

JAMA Ophthalmology, July 18, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה