תזונה

טיפול בוויגובי משפר רמה תפקודית בחולים עם השמנה ואי-ספיקת לב (J Am Coll Cardiol)

בחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע השמנה עם מקטע פליטה שמור, טיפול ב-Semaglutide במינון 2.4 מ”ג (וויגובי) לווה בשיפור גדול יותר במצב התפקודי לפי סיווג NYHA (או New York Heart Association) בהשוואה לפלסבו, כך עולה ממחקרי STEP-HFpEF, שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

החוקרים השלימו ניתוח של נתוני מחקרי STEP-HFpEF ו-STEP-HFpEF DM במטרה לקבוע את ההשפעה של מתן Semaglutide במינון של 2.4 מ”ג אחת לשבוע על הרמה התפקודית לפי סיווג NYHA לאחר שנה אחת.

מדגם המחקר כלל 1,145 חולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור משנית לאי-ספיקת לב. מבין אלו, 69% סווגו בדרגה II לפי סיווג NYHA (35% היו מתחת לגיל 65 שנים; 46% נשים) והיתר היו בדרגה IIIIV לפי סיווג NYHA בתחילת הדרך (27% מתחת לגיל 65 שנים; 58% נשים).

לאחר שנה אחת, בקרב מטופלים בוויגובי תועד סיכוי גדול יותר לעומת אלו בזורע הפלסבו להשגת שיפור במדד התפקודי לפי סיווג NYHA (32.6% לעומת 21.5%; יחס סיכויים של 2.2, p<0.001) ובסיכון נמוך יותר להידרדרות במצב התפקודי (2.09% לעומת 5.24%; יחס סיכויים של 0.36, p=0.003).

החוקרים מדווחים כי הטיפול בוויגובי לווה בשיפור גדול יותר במדד KCCQ-CCS (או Kansa City Cardiomyopathy Questionnaire-Clinical Summary Score) לאחר שנה אחת והשפעת הטיפול הייתה הגדולה ביותר באלו עם מצב תפקודי גרוע יותר בתחילת הדרך (דרגה III/IV לפי סיווג NYHA: הבדל של 10.5 נקודות בשיפור; בדרגה II לפי סיווג NYHA: הבדל של 6 נקודות בשיפור).

הירידה במשקל הייתה גדולה יותר עם וויגובי במינון 2.4 מ”ג בכל הרמות התפקודיות וההבדל לעומת זרוע הפלסבו היה עקבי ללא תלות ברמה התפקודית (דרגה II לפי סיווג NYHA: ירידה של 8.4%; דרגה III/IV לפי סיווג NYHA: ירידה של 8.3%; p=0.96).

בהשוואה לפלסבו, הטיפול בוויגובי לווה בשיפור עקבי במספר תוצאים בכל דרגות התפקוד: מרחק הליכה בשש דקות; תוצא סיום משולב של תמותה, אירועי אי-ספיקת לב, הבדלים במדד KCCQ-CSS ושינוי במרחק הליכה בשש דקות; רמות CRP ו-NT-proBNP.

ממצאי המחקר מעידים על התועלת של טיפול בוויגובי על הרמה התפקודית של חולי אי-ספיקת לב, כאשר התועלת גדולה עוד יותר בחולים עם הגבלה תפקודית חמורה יותר.

J Am Coll Cardiol, June 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה