תזונה

פרסומות למוצרי מזון במשחקי וידאו משפיעות על הרגלי האכילה של בני נוער (מתוך כנס European Congress on Obesity)

פרסומות למשקאות ומוצרי מזון במשחקי וידאו עשויות להשפיע משמעותית על ההעדפות והרגלי הצריכה של מוצרים עתירי שומן, מלח ו/או סוכר בקרב בני נוער, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס ה-31 מטעם ה-European Congress on Obesityץ

להערכת ההשפעה של פרסומות במסגרת משחקי וידאו על הרגלי הצריכה של מוצרי מזון ומשקאות, החוקרים בחנו תחילה סרטוני באורך 52 שעות שהועלו לפלטפורמת משחקים ע”י שלושה משפיענים מובילים. הם מצאו כי רמזים למוצרי מזון הופיעו בממוצע בהיקף של 2.6 שעות בכל שעה, כאשר המשך הממוצע של כל אזכור ארך 20 דקות.

מרבית ההתייחסויות למוצרי מזון (70.7%) היו למאכלים עתירי שומן, מלח ו/או סוכר (80.5%), בעיקר משקאות אנרגיה (62.4%). מרביתן (97.7%) לא לוו בגילוי נאות. מרבית ההתייחסויות למוצרי מזון היו לכלים (44%) או באנרים (40.6%) שכללו לוגואים או הצעות שונות. צורות פרסום אלו תמיד מוצגות על מסך משחק הוידאו ולכן הצופים לא יכולים לדלג עליהם או לסגור אותם.

לאחר מכן, החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת הקשר בין חשיפה לשיווק מוצרי מזון ובין התוצאות. הם מצאו כי צעירים נטו בסיכוי גבוה כפליים להעדיף מוצרי מזון שהוצגו במהלך משחקי הוידאו וכי שיווק ע”י משפיענים ובמסגרת משחקי וידאו לוו בעליה בצריכת מוצרי מזון עתירי שומן, סוכר ו/או מלח בהיקף של כ-37 קלוריות בכל מקרה.

החוקרים הציגו שאלות ל-490 צעירים בגיל ממוצע של 16.8 שנים להערכת הקשר בין חשיפה לפרסום מוצרי מזון עתירי מלח, סוכר ו/או שומן וזיהו עמדות חיוביות יותר למוצרי מזון אלו לצד עליה בצריכת מאכלים משווקים אלו.

עוד הושלם מחקר אקראי ומבוקר להערכת הקשר בין שיווק מאכלים עתירי שומן, סוכר ו/או מלח דרך מערכת Twitch ובין צריכת חטיפים. בסך הכול, 91 צעירים (גיל ממוצע של 18 שנים, 69% נשים) צפו בסרטון, שכלל פרסום למאכלים עתירי שומן, סוכר ו/או מלח. לאחר מכן, הציעו להם חטיף. חשיפה אקוטית לשיווק מוצרי מזון אלו לא לוותה בצריכה מיידית של מאכלים אלו, אך חשיפה ממושכת יותר למשחקי וידאו עם פרסומות אלו לוותה בעליה בצריכת החטיף המשווק.

החוקרים מדגישים כי הממצאים אינם מדגישים קשר סיבה ותוצאה, וייתכן כי אינם תקפים לכלל בני הנוער. עם זאת, החשיפה הרבה לשיווק דיגיטאלי של מאכלים לא בריאים עלולה להוביל לעליה בצריכה קלורית ועליה במשקל, בפרט בקרב מתבגרים המועדים יותר לפרסומות אלו.

מתוך כנס European Congress on Obesity

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה