תזונה

אינסולין בזאלי חד-שבועי משפר איזון גליקמי במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

טיפול באינסולין בזאלי פעם בשבוע הוביל לירידה לא-נחותה בריכוז המוגלובין מסוכרר במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שלא טופלו קודם לכן באינסולין ובאלו שטופלו במספר זריקות אינסולין יומיות, כך עולה מתוצאות שני מחקרים בשלב 3.

החוקרים מסבירים כי Insulin Efsitora Alfa הינו אינסולין בזאלי חד-שבועי הנבחן בימים אלו כחלק מתכנית מחקרי QWINT בשלב 3 למבוגרים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2. בשני המחקרים QWINT-2 ו-QWINT-4, הטיפול באינסולין חד-שבועי ענה על התוצאים העיקריים של המחקרים של העדר-נחיתות בהפחתת המוגלובין מסוכרר לעומת טיפול חד-יומי באינסולין.

במחקר QWINT-2, מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שלא טופלו בעבר באינסולין חולקו באקראי לקבלת Efsitora פעם בשבוע או Degludec פעם ביום למשך 52 שבועות. מתחילת המחקר עד לאחר 52 שבועות, מבוגרים שטופלו ב- Efsitora השיגו ירידה של 1.34% בריכוז המוגלובין מסוכרר, לעומת ירידה של 1.26% עם טיפול ב-Degludec. לעומת מטופלים ב-Degludec, בקרב מטופלים ב- Efsitora משך הזמן בו ערכי הסוכר היו בטווח היעד היה גדול ב-45 דקות, ללא עליה במשך הזמן בו ערכי סוכר היו בטווח היפוגליקמיה. הטיפול ב-Efsitora לא היה נחות בהשוואה ל-Degludec להפחתת המוגלובין מסוכרר בקרב חולים שטופלו באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 ואלו שלא נטלו אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1.

במחקר QWINT-4, מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שקיבלו מספר זריקות אינסולין יומיות, כולל לפחות שתי זריקות אינסולין סביב ארוחות, חולקו באקראי לקבלת Efsitora פעם בשבוע או Glargine פעם ביום למשך 26 שבועות. כל המשתתפים קיבלו את האינסולין הבזאלי ביחד עם Lispro. מתחילת המחקר ועד לאחר 26 שבועות, במבוגרים בשתי הקבוצות תועדה ירידה של 1.07% בריכוז המוגלובין מסוכרר.

הטיפול ב- Efsitora נסבל היטב בשני המחקרים. שיעור אירועי היפוגליקמיה חמורה או משמעותית קלינית במחקר QWINT-2 עמדו על 0.58 מקרים לשנת-טיפול ב- Efsitora, בהשוואה ל-0.45 אירועים לשנת-טיפול ב-Degludec. במחקר QWINT-4, שיעור אירועי היפוגליקמיה חמורה או משמעותית קלינית עמד על 6.6 מקרים לשנת-טיפול ב- Efsitora לעומת 5.9 מקרים לשנת-טיפול ב-Glargine.

תוצאות מחקרי QWINT-2 ו-QWINT-4 מהוות אבן פינה משמעותית לקהילת סוכרת ומעידים כי Efsitora מהווה אינסולין חד-שבועי יעיל לאיזון רמות סוכר בדם, עם תוצאות הדומות לאלו המושגות עם טיפול באינסולין בזאלי יומי.

מתוך הודעת חברת אלי לילי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה