נוירוכירורגיה

ההשפעה של פעילות גופנית על דיכאון וחרדה בנשים לאחר-מנופאוזה (BMC Public Health)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פעילות גופנית עשויה לסייע בהקלה על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פעילות גופנית זוהתה כטיפול תא-תרופתי מבטיח להקלה על דיכאון, אך עדיין קיימת מחלוקת באשר לסוג הפעילות היעיל ביותר. מטרתם כעת הייתה להשוות ולדרג את סוגי הפעילות הגופנית המשפרים דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה על-פי מידע ממחקרים אקראיים ומבוקרים.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Web of Science, SPORTDiscus, CNKI, Cochrane Library, PsycINFO, EMBASE ו-CINAHL Plus לזיהוי מאמרים שפורסמו עד מרץ 2024 ודיווחו על מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת היעילות של פעילות גופנית כנגד דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה.

המחקר כלל 26 מחקרים עם 2,170 משתתפים. ממטה-אנליזה עלה כי לפעילות גופנית השפעה חיובית משמעותית על דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה (הבדל ממוצע מתוקן של 0.71-, רווח בר-סמך 95% של 0.94- עד 0.48-). מניתוח הנתונים עלה כי לאימון גוף-נפש (הבדל ממוצע מתוקן של 0.97-, רווח בר-סמך 95% של 1.28- עד 0.67-), פעילות אירובית (הבדל ממוצע מתוקן של 0.58-, רווח בר-סמך 95% של 0.88- עד 0.27-) ופעילות גופנית הכוללת מרכיבים רבים (הבדל ממוצע מתוקן של 0.57-, רווח בר-סמך 95% של 1.15- עד 0.002-) הפחיתו דיכאון משמעותית בהשוואה לביקורות. אימון גוף-נפש היה בעל הסיכוי הגבוה ביותר להוות את ההתערבות היעילה ביותר.

התערבויות גופניות גם הדגימו השפעה חיובית על חרדה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים לאחר-מנופאוזה, ישנן עדויות באיכות נמוכה מאוד עד בינונית לפיהן התערבויות פעילות גופנית מהוות טיפול נוגד-דיכאון יעיל, כאשר אימון גוף-נפש מהווה ככל הנראה את סוג ההתערבות הטוב ביותר במקרים אלו.

BMC Public Health, Jul 8, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה