נוירוכירורגיה

שינויים בטרופונין ברגישות גבוהה אינם אמינים לאבחון אוטם בשבץ איסכמי חריף (JAMA Neurology)

מחקר שפורסם ב-JAMA Neurology מראה כי שינויים ברמות הטרופונין ברגישות גבוהה (hs-cTn) בקרב אנשים עם שבץ איסכמי חריף אינם מדד מהימן לאבחון אוטם שריר הלב (MI)

מתוצאות ניסוי ה-PRAISE שפורסם ב-JAMA Neurology עולה כי שינויים ברמות הטרופונין ברגישות גבוהה (hs-cTn) בקרב אנשים עם שבץ איסכמי חריף אינם מדד מהימן לאבחון אוטם שריר הלב (MI). לעומת זאת, הערך המוחלט של hs-cTn בקבלה מספק בהירות אבחנתית טובה יותר והיה קשור באופן עצמאי לאוטם כתוצאה מטרשת עורקים (סוג 1), שהיה שכיח יחסית בקבוצה זו של חולים עם שבץ איסכמי חריף ורמות hs-cTn מוגברות.

ההנחיות הנוכחיות ממליצות על מדידות hs-cTn שגרתיות בחולים עם שבץ איסכמי חריף, אך ההשלכות על האבחנה והטיפול נותרו לא ברור טרם מחקר זה.

מטרת מחקר PRAISE הייתה להבהיר את המשמעות של עליית hs-cTn ואופן השינוי לאורך הזמן לאבחון של אוטם שריר הלב ואוטם שריר הלב מסוג 1 בשבץ איסכמי חריף. ההשערה העיקרית של החוקרים הייתה ששינוי דינמי (עלייה ו/או ירידה) של ערכי הטרופונין (שינוי של מעל 50% במדידות חוזרות) בחולים עם שבץ איסכמי חריף ועלייה בhs-cTn- מצביע על אוטם שריר הלב.

המחקר כלל ניתוח נתונים ממספר חולים עם שבץ איסכמי חריף, אשר רמות הטרופונין שלהם נמדדו באופן דינמי. התוצאות הראו כי בעוד שרמות טרופונין עשויות לעלות במקרים אלה, הן אינן מעידות בהכרח על קיומו של אוטם שריר הלב. החוקרים ממליצים על שימוש בכלים ובדיקות נוספות להערכת מצב הלב במטופלים עם שבץ איסכמי חריף, ולא להסתמך אך ורק על שינויים ברמות הטרופונין.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה