נוירוכירורגיה

לבישת סד בלילה כאופציה טיפולית לעקמת אידיופטית (JAMA Network Open)

לבישת סד בלילה היא אלטרנטיבה יעילה לעקמת אידיופטית של גיל ההתבגרות בינונית, אם המטופל לא מתאים ללבישת סד לאורך כל היום, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open

לבישת סד בלילה היא אלטרנטיבה יעילה לעקמת אידיופטית של גיל ההתבגרות בינונית, אם המטופל לא מתאים ללבישת סד לאורך כל היום, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open.

בניסוי, שנערך בשישה בתי חולים ציבוריים בשוודיה, החוקרים בדקו האם קבוצה המבצעת פעילות גופנית בשילוב עם לבישת סד לילה למשך 8 שעות השיגה תוצאות טובות יותר בהשוואה לקבוצת ביקורת שביצעה פעילות גופנית ספציפית לעקמת ולקבוצת ביקורת שעושה פעילות גופנית במשך שעה אחת ביום במניעת התקדמות זווית Cobb בעקמת אידיופטית של גיל ההתבגרות בחומרה בינונית.

הניסוי כלל 135 מטופלים בגילאי 9-17 שנים, עם שלד לא בשל ועקמת אידיופטית של גיל ההתבגרות בחומרה בינונית. החוקרים מצאו שסד לילה בתוספת פעילות גופנית מנעו התקדמות של יותר משש מעלות (הצלחה בטיפול) במידה רבה יותר בהשוואה לפעילות גופנית בלבד או פעילות גופנית ספציפית לעקמת בלבד.

הגיל הממוצע של החולים היה 12.7 שנים ורובם (82%) היו נשים. לחולים עם כשל טיפול (התקדמות עקמת של יותר משש מעלות) הייתה אפשרות לעבור לסד לאורך כל היום עד לבשלות השלד. אפשרות זו הביאה לשכיחות דומה של ניתוחים ללא תלות בטיפול הראשוני.

עקמת אידיופטית של גיל ההתבגרות היא עיוות מבני של עמוד השדרה, המשפיע על ילדים ובני נוער בריאים בדרך כלל במהלך קפיצת הגדילה שלהם. מחקרים קודמים העלו כי סד לאורך כל היום יעיל בטיפול בעקמת בדרגה בינונית. עם זאת, המצוקה הפיזית ותופעות הלוואי הפסיכולוגיות שחלקם חווים עלולות לגרום להיענות נמוכה או לדחייה של הטיפול. המחברים כתבו כי, “למיטב ידיעתנו, לא היו ניסויים קליניים אקראיים שחקרו סד לילה לעומת קבוצת ביקורת”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה