נוירוכירורגיה

טיפול נוגד-טסיות משולב אינו-נחות בהשוואה ל-Alteplase בטיפול באירוע מוחי איסכמי קל (JAMA)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול נוגד-טסיות כפול אינו-נחות בהשוואה ל-Alteplase בטיפול במבוגרים עם אירוע מוחי איסכמי קל וללא-מוגבלות. באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים על יתרון קל לטיפול במשלב נוגדי-טסיות לעומת Alteplase.

במסגרת מחקר ARAMIS חולקו באקראי 760 חולים (גיל חציוני של 64 שנים, 31% נשים) עם אירוע מוחי איסכמי קל וללא-מוגבלות לקבלת טיפול נוגד-טסיות כפול או Alteplase במתן תוך-ורידי. החולים טופלו ב-38 בתי חולים ברחבי סין וחולקו באקראי בתוך 4.5 שעות מהופעת התסמינים, עם חציון מדד NIHSS של 2 נקודות.

המשתתפים בזרוע הטיפול בנוגדי-טסיות נטלו קלופידוגרל במינון 300 מ”ג ואספירין במינון 100 מ”ג ביום הראשון ולאחר מכן נטלו קלופידוגרל במינון 75 מ”ג ואספירין במינון 100 מ”ג למשך 12 ימים, עם המשך טיפול נוגד-טסיות בהתאם להנחיות למשך 90 ימים. בזרוע הטיפול ב-Alteplase ניתן הטיפול התוך-ורידי במינון 0.9 מ”ג/ק”ג, עם מינון מקסימאלי של 90 מ”ג ביום הראשון ולאחריו טיפול נוגד-טסיות בהתאם להנחיות החל מ-24 שעות לאחר מנת Alteplase.

התוצא העיקרי של המחקר היה תוצא תפקודי מצוין, אשר הוגדר כמדד mRS (או Modified Rankin Scale) של עד נקודה אחת, לאחר 90 ימים.

לאחר 90 ימים, ב-93.8% מהחולים בזרוע טיפול נוגד-טסיות כפול וב-91.4% מאלו בזרוע הטיפול ב-Alteplase תועד תוצא תפקודי מצוין (הבדל בסיכון של 2.3%; סיכון יחסי של 1.38, רווח בר-סמך 95% של 0.81-2.32).

לאחר 90 ימים, דימום תוך-גולגולתי תסמיני תועד בחולה אחד בזרוע הטיפול במשלב נוגדי-טסיות (0.3%) ובשלושה חולים בזרוע הטיפול ב- Alteplase (0.9%).

ניתוחים סטטיסטיים שונים הדגימו תוצאות דומות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם אירוע מוחי איסכמי קל וללא מוגבלות, טיפול במשלב נוגדי-טסיות אינו-נחות בהשוואה לטיפול תוך-ורידי ב-Alteplase.

JAMA, June 27. 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה